جهان اسلام

حمله داعش به بیمارستان وزارت دفاع افغانستان

سنی های تندرو به بزرگترین بیمارستان نظامی افغانستان حمله کردند.

 

سنی های تندرو به بزرگترین بیمارستان نظامی افغانستان حمله کردند.

در پی حمله تروریستی سنی های تندرو به بیمارستان 400 تخت خوابی «سردار محمد داودخان» در کابل، بیش از 40 تن جان خود را از دست داده و 90 تن مجروح شده اند.

منابع درمانی افغانستان نیز اعلام نموده اند که حال مجروحان وخیم بوده و بر تعداد قربانیان این اقدام تروریستی افزوده خواهد شد.

به گفته شاهدان عینی، یکی از انتحاری ها خود را در ورودی بیمارستان منفجر کرده و نه تن دیگر از همراهانش به این بیمارستان هفت طبقه وارد شده و ضمن تیر اندازی به پرسنل پزشکی و مجروحان بستری شده در این بیمارستان، خود را در طبقات مختلف منفجر نمودند.

دو تن دیگر از عناصر تروریستی نیز با تیر اندازی به سمت نیروهای مانع از ورود آنها به بیمارستان می شدند، درگیری ها بین نیروهای افغان و سنی های تندرو در این حادثه تروریستی پس از هفت ساعت با کشته شدن تروریست ها به پایان رسید.

سنی های تندروی داعش مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته اند.

بیمارستان «سردار محمد داوودخان» یا «۴۰۰ تخت»؛ در منطقه دیپلمات نشین «وزیر اکبر خان» کابل قرار دارد.

این بیمارستان یکی از بزرگترین بیمارستان‌ها در شهر کابل و متعلق به وزارت دفاع بوده و بیشتر نظامیان در آن تحت درمان قرار می‌گیرند. 

این بیمارستان، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ نیز هدف حمله انتحاری سنی های تندرو قرار گرفته بود که در پی آن 6 تن از کارکنان جان خود را از دست داده و ۲۳ نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا