جهان اسلام

ادعای الیوم السابع: شیعیان مصر به دنبال تشکیل شورای عالی هستند.

شیعیان »مصر» با انواع اتهامات، تحت فشار قرار دارند.

 

شیعیان »مصر» با انواع اتهامات، تحت فشار قرار دارند.

پایگاه روزنامه الیوم السابعِ مصر، به نقل از منابعی که از آنها ـ منابع اسلامی ـ یاد کرده، نوشت: شماری از فعالان شیعه مصر، در تلاشند تا شورای عالی شیعیان این کشور را در پوشش یک سازمان خیریه تشکیل دهند.

این در حالی است که این روزنامه به نقل از منابع خود مدعی شده، هدف از تشکیل چنین سازمانی، در واقع تبلیغ اندیشه «شیعه» از طریق چاپ روزنامه، کتب و منشورات دیگر است.

الیوم السابع به نقل از منابع خود با ادعای این که هدف شیعیان این است که شورای عالی شیعیان را به نام یک سازمان خیریه معرفی کنند، در ادامه نوشت: شیعیانی که برای تاسیس این سازمان تلاش می کنند، طارق الهاشمی، عماد ادیب، سالم مصطفی الصباغ و محمد الدرینی از فعالان شیعه «مصر» می باشند.

این روزنامه در ادامه همچنین نوشت: تلاش شیعیان برای تشکیل به ادعای این روزنامه ـ مجلس اعلای شیعیان مصر ـ با واکنش های سلفی های مصر همراه شده است؛ در همین حال «سرلشکر شکری الجندی» عضو کمیته دینی شورای نمایندگان این کشور در واکنش به این موضوع گفت: شیعیان هیچ جایی در مصر ندارند.

او افزود: مصر یک کشور سنی است و هیچ جایی برای شیعیان در آن نیست.

«علاء سعید» بنیانگذار ائتلاف سلفی «الصحب و الآل» و ائتلافی که به تندروی در مصر شناخته شده است، نیز مدعی شده که شیعیان پیش از اتفاقات ۲۵ ژانویه در تلاش بوده اند تا با هدف دستیابی به منافعی در داخل دولت مصر، از حقوق خود دفاع نموده و به گفته او، به کمک های مالی خارجی نیز دست یابند.

وی در پایان تاکید کرد که باید شیعیان را کنترل و محدود نمود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا