جهان اسلام

افزایش شمار آوارگان عملیات آزاد سازی نینوا

شمار آوارگان عملیات آزادسازی نینوا از ۲۸۶ هزار نفر فراتر رفت.

 

شمار آوارگان عملیات آزادسازی نینوا از ۲۸۶ هزار نفر فراتر رفت.

وزیر مهاجرت عراق از آوارگی بیش از ۲۸۰ هزار شهروند این کشور پس از گذشت ۲۰ هفته از آغاز عملیات آزادسازی استان نینوا خبر داد.

«جاسم محمد الجاف» وزیر مهاجرت و آوارگان عراق ،با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۲۰ هفته از آغاز عملیات آزادسازی استان نینوا در شمال غرب این کشور، بیش از ۲۸۶ هزار نفر از ساکنان این استان مرزی آواره شده شده اند.

وی تاکید کرد که هماهنگی کارآمد با طرف های نظامی و امنیتی و همچنین شرکای این وزارتخانه برای ارائه بهترین خدمات ممکن به آوارگان جهت کاهش درد و رنج آنها ادامه دارد.

به گفته الجاف، وزارت مهاجرت و آوارگان عراق برای پذیرش ۱۰۰ هزار آواره از بخش غربی شهر موصل ـ مرکز استان نینوا که هم اکنون عملیات بازپسگیری آن از سنی های تندروی داعش جریان دارد ـ از آمادگی لازم برخوردار است و تیم های این وزارتخانه نیز تاکنون پذیرای بیش از ۵۷ هزار آواره این بخش از موصل بوده و کمک های امدادی و غذایی را برای آنها فراهم کرده اند.

یادآور می شود که «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق در اواسط ماه اکتبر سال گذشته میلادی  ـ اواخر مهرماه ـ فرمان آغاز عملیات «نینوا ما می آییم» را صادر کرد.

این عملیات برای آزادسازی تمامی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در استان نینوا در حال انجام است و همه نیروهای عراقی در آن شرکت دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا