جهان اسلام

کشف مرکز آموزش زیرزمینی داعش در عمق ۱۵ متری

یک مرکز آموزشی سنی های تندرو، در عمق ۱۵متری زمین در جنوب غربی «موصل» کشف شد.

 

یک مرکز آموزشی سنی های تندرو، در عمق ۱۵متری زمین در جنوب غربی «موصل» کشف شد.

نیروهای واکنش سریع عراق موفق به کشف یکی از بزرگترین مراکز آموزشی سنی های تندروی داعش در شهر موصل پس از شکست آنها در مناطق «الطیران» و «الجوسق» در غرب موصل شدند.

این مرکز نظامی، در تونلی به عمق ۱۵ متر زیر زمین و به طول دو کیلومتر ایجاد شده، تا از تیر رس حملات هوایی که اغلبِ مراکز آموزشی عناصر داعش را در موصل منهدم کرده است به دور باشد.

از سوی دیگر یک افسر عالی رتبه عراقی از درگیری های شدید در اطراف ساختمان های دولتی در کرانه راست موصل میان نیروهای امنیتی این کشور با سنی های تندرو خبر داد و گفت: بازپس گیری ساختمانهای دولتی از چنگ عناصر داعش تحول شگرفی محسوب می شود و نیروهای ما هم اکنون در ۱۰۰ متری این مجمتع های دولتی قرار دارند و به زودی آن را بازپس خواهند گرفت.

مقام‌های نظامی عراق در شروع عملیات آزادسازی موصل در ۲۶ مهر گذشته، اعلام کرده بودند که حدود شش هزار داعشی در موصل حضور دارند که به گفته آنها، در جریان پاک‌سازی حومه و بخش‌های شرقی موصل دست‌کم سه هزار و ۳۰۰ تن از آنها به هلاکت رسیده اند.

شایان ذکر است، نیروهای امنیتی عراق مناطق شرقی موصل را ماه گذشته آزاد نموده و عملیات آزادسازی مناطق غربی این شهر را از یکم اسفند آغاز کرده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا