جهان اسلام

درخواست سازمان نفی خشونت از دولت عربستان بر تغییر کتب درسی با محتوای شیعه ستیزی در مدارس این کشور

برای از بین بردن «گروه های تروریستی» باید مفاهیم ضد شیعی از کتاب های مدارس «عربستان سعودی» حذف شود.

 

برای از بین بردن «گروه های تروریستی» باید مفاهیم ضد شیعی از کتاب های مدارس «عربستان سعودی» حذف شود.

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاد ـ طی بیانیه ای از دولت مردان عربستان سعودی خواست تا کتب درسیِ با محتوای شیعه ستیزی را از مدارس و دیگر سطوح آموزشی این کشور خارج کنند.

این سازمان در بیانیه خود که نسخه ای از آن برای شیعه ویوز ارسال شده؛ با اشاره به سفر مصلحتی «عادل الجبیر» ـ وزیر خارجه عربستان سعودی ـ به بغداد؛ از نظام حاکم بر این کشور خواست؛ تا تدابیری را برای جلوگیری از نشر تفکر وهابی و سلفی در سطوح آموزشی این کشور اتخاذ نماید.

در متن این بیانیه آمده است:

در کتاب های درسی عربستان سعودی، فتاوای بسیار زیادی وجود دارد که همه آنها به با هدف تحریک و آموزش نفرت از دیگران ـ خصوصا از شیعیان ـ در این کتابها گنجانده شده و به همه دانش آموزان در سطح مختلف آموزشی القا می شود.

این سازمان حقوق بشری در ادامه افزود: همه نتایج این گونه آموزش ها در عربستان سعودی را در کشوری مانند عراق دیدیم و این در حالی است که اخیراً، وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شده است که دست دوستی را به سمت دولت و مردم عراق دراز کرده.

«سازمان جهانی نفی خشونت» در ادامه بیانیه خود با اشاره به برخی فعالیت های رایج در عربستان سعودی از این کشور خواست تا مانع برگزاری همایشها، کنفرانسها، و اجلاسهایی با موضوع تکفیر شیعیان و تشویق به قتل آنها شود. 

این سازمان حقوق بشری که دفاع از حقوق مسلمانان را بر عهده دارد، در پاین بیانیه خود گفت:

امروزه دیگر در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست که همه عناصر تروریستی زیر یک پرچم سیاه رنگ جمع می شوند و هر کس را که با آنها مخالف باشد از سر راه بر می دارند و ریشه این تفکرات را باید در مدارس و دانشگاه های عربستان سعودی جستجو کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا