جهان اسلام

ادامه اخراج پناهجویان افغان از پاکستان

اخراج پناهجویان افغان از پاکستان، همچنان ادامه دارد.

 

اخراج پناهجویان افغان از پاکستان، همچنان ادامه دارد.

باوجود انتقاد سازمان دیده‌بان حقوق بشر از دولت پاکستان، در ادامه روند اخراج اجباری پناهجویان افغان، امروز نیز ۲۳۵ پناهجوی دیگر از ایالت «خیبرپختونخوا» در این کشور اخراج شده‌اند.

«غلام حیدر فقیرزی» رئیس امور مهاجرین ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان نیز خبر اخراج این پناهجویان را از مرز «تورخم» تایید کرده است.

هفته گذشته نیز سخنگوی والی «قندهار» گفته بود که دست‌کم بیش از 500 خانواده از مناطق مرزی ایالت «بلوچستانِ» پاکستان، توسط نیروهای امنیتی این کشور به شهرستان مرزی «شورابک» در قندهار اجباراً کوچ داده ‌شده‌اند.

فرماندار «شورابک» نیز از نیاز فوری خانواده‌های پناهجویان افغان به کمک‌های دارویی و غذایی خبر داده بود.

گفتنی است، رئیس سازمان نروژیِ «حمایت از پناهجویان افغان» در کابل نیز نسبت به تعداد بالای آوارگان داخلی و پناهجویان افغانِ اخراج شده در ولایت «ننگرهار» ابراز نگرانی کرده و حملات موشکی پاکستان به مناطق شرقی را نیز باعث تشدید این معضل دانسته بود.

پیشتر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز در گزارشی اعلام کرده بود که حکومت پاکستان در سال جاری بیش از 600 هزار پناهجوی افغان را در روندی کاملا غیر انسانی و غیرقانونی به صورت اجباری اخراج کرده است.

در گزارش این سازمان آمده بود که برخی از پناهجویان افغان پس از بازداشت، اخاذی و ضرب‌وشتم از سوی نیروهای امنیتی پاکستان طی روندی کاملا غیرانسانی از این کشور اخراج شده‌اند

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا