جهان اسلام

شیعیان پاکستان قربانی حملات قابل پیشگیری

شیعیان پاکستان توسط سنی های تندرویِ نزدیک به مقامات این کشور تهدید می شوند.

 

شیعیان پاکستان توسط سنی های تندرویِ نزدیک به مقامات این کشور تهدید می شوند.

یکی از علمای شیعه پاکستان به نام  «حجت الاسلام و المسلمین سید شجاعت علی بخاری» طی نشستی خبری اعلام کرد: گروه های افراطی نزدیک به وزیر کشور پاکستان، شیعیان این کشور را تهدید می کنند.

وی که دبیر کل یک جمعیت شیعی به نام «جنبش جعفریه پاکستان» است، خطاب به «چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان ادامه داد: ما از شما میخواهیم این گروه های افراطی را همردیف گروه های تروریستی قرار داده و جلوی فعالیت های خصمانه آنها را بگیرید.

این روحانی شیعه که در «کانون ملی اطلاع رسانی اسلام آباد» سخن می گفت، در ادامه افزود: با وجود این تهدیدات حصارهایی که اطراف مناطق شیعه نشین «اسلام آباد» و «راولپندی» نصب شده بود؛ تا از شدت حملات سنی های تندرو علیه شیعیان بکاهد، برداشته شده اند و این می تواند خطرات احتمالیِ ناشی از حملات تروریستی را افزایش دهد.

وی سپس هشدار داد: اگر هر حمله تروریستی به شیعیان در هر جای پاکستان صورت پذیرد، مسئولیت مستقیم آن بر عهده حکومت و وزیر کشور خواهد بود، چرا که میتوانند با اقدامات پیشگیرانه از وقوع این حملات جلوگیری کنند.

«سید شجاعت علی» در پایان از مقامات دادگستری و ارتش پاکستان خواست تا اقدامات لازم برای حفظ امنیت شهروندان شیعه پاکستان را فراهم آورده و نسبت به تحرکات سنی های تندرو در مناطق مختلف این کشور، حساسیت بیشتری نشان دهند.

شایان ذکر است، شیعیان در سال های اخیر هدف اغلب حملات تروریستی در مناطق مختلف پاکستان بوده اند و سنی های تندرو با حمله به محل تجمع شیعیان و یا حمله به افراد سرشناس شیعه، آنان را به شهادت می رسانند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا