جهان اسلام

نشست بررسی «نقش مرجعیت و رسانه، در ایجاد وحدت بیان»، در کربلا

نشستی با عنوان «نقش مرجعیت و رسانه، در ایجاد وحدت بیان»، در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

 

نشستی با عنوان «نقش مرجعیت و رسانه، در ایجاد وحدت بیان»، در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

به همت دفتر مرجعیت شیعه «آیت الله العظمی شيرازى» (مدظله) در شهر مقدس کربلا، نشست بررسی «نقش مرجعیت و رسانه در ایجاد وحدت بیان»، در محل نمایشگاه دائمی مجموعه رسانه ای امام حسین علیه السلام واقع در خیابان باب القبله امام حسين عليه السلام، برگزار شد.

در این نشست، چندین مرکز پژوهشی، و کلیّه موسسات فرهنگی ـ مذهبی وابسته به مرجعیت شیعه فعال در زمینه رسانه های ديدارى و شنيدارى و نوشتارى شیعی از قبیل شبکه های ماهواره ای، رادیو، روزنامه، و سایت های اینترنتی شرکت داشتند.

این نشست با حضور وکلای آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله از سراسر جهان و اعضای دفتر معظم له در شهر مقدس کربلا نيز همراه بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ تقی ذاکری، مدیر بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در واشنگتن، حجت الاسلام والمسلمین شیخ طالب صالحی از اعضای دفتر مرجع عالیقدر در شهر مقدس کربلا و حجت الاسلام شیخ مرتضی معاش مدیر مجموعه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ، از جمله سخنرانان در این نشست بودند. 

هدف از برگزاری این نشست، تعیین راه کارهای جدید برای انسجام هرچه بیشترِ رسانه های شیعی، با هدف ارتقاء وحدت بیان معرفى شد.

 در این نشست همچنين در مورد اهمیت وحدت بیانِ تمام موسسات فعال رسانه ای وابسته به مرجعیت شیعه، و نشر و تبیین جایگاه مرجعيت عظيم الشأن برای مردم در سطح محلی و بین المللی، گفتگو شد.

اهمیت رسانه در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، بررسی عملکرد رسانه ها و خبرگزاری های تابع مرجعیت در سال های گذشته و ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانه ای، از ديگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در پایان نشست، از مدیران مجموعه های رسانه ای حاضر در این نشست قدردانی شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا