جهان اسلام

خسارت 66 میلیارد دلاری داعش به اقتصاد عراق

ظهور سنی های تندروی داعش در عراق تاکنون 66 میلیارد دلار به عراق خسارت زده است.

 

ظهور سنی های تندروی داعش در عراق تاکنون 66 میلیارد دلار به عراق خسارت زده است.

کمیسیون مالی مجلس عراق هزینه های تحمیلی جنگ با سنی های تندروی داعش و صدماتی که این گروه تروریستی به کشورعراق وارد نموده است را، بالغ بر 66 میلیارد دلار اعلام کرد.

براساس اعلام این کمیسیون تاکنون عراق 36 میلیارد دلار را برای جنگ با سنی های تندروی داعش صرف کرده  و خسارت های این گروه تروریستی به زیرساخت ها و پروژه های عراق نیز 30 میلیارددلار برآورد می شود.

جنگ عراق علیه داعش هزینه زیادی بر دوش اقتصاد این کشور گذاشته؛ تاجایی که هزینه این جنگ 15 درصد از تولید ناخالص عراق را شامل شده و هزینه هر روز جنگ با این گروه تروریستی در حدود10 میلیون دلار است.

از طرفی، طی سال های اخیر با پایین آمدن قیمت نفت، درآمدهای ارزی کشور عراق هم کاهش پیدا کرده و این مساله تامین بودجه جنگ علیه گروه تروریستی داعش را برای این کشور سخت تر کرده است .

سنی های تندروی داعش در سال 2014 توانستند که بخش هایی از مناطق عراق از جمله شهرهای موصل، تکریت و الرمادی را به اشغال خود دربیاورند و ضمن کشتار وسیع مردم مظلوم عراق، بسیاری از زیرساخت های این مناطق را تخریب کردند.

نیروهای عراقی طی سال های اخیر بیشتر این مناطق را بازپس گرفته و اکنون درگیری ها در شهر موصل با عناصر این گروه تروریستی ادامه دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا