جهان اسلام

سو استفاده داعش از کودکان

داعش از کودکان ربوده شده، تروریست می سازد.

 

داعش از کودکان ربوده شده، تروریست می سازد.

کودکان شیعه یا ایزدی که در مناطق تحت اشغال سنی های تندروی داعش دزدیده می‌شوند به پایگاه‌های مخصوصی منتقل شده و پس از شست و شوی مغزی، حتی پدر و مادر خود را هم کافر فرض می‌کنند.

به گزارش «رویترز» جدا از کودکان ربوده شده، پسران یتیمِ ۱۶ سال به بالا نیز، فورا از نوزادان، بچه‌های کوچک و دختران جدا می‌شوند و به سرعت پس از شست و شوی مغزیِ آنها، آموزش نظامی می بینند.

بر اساس این گزارش، یکی از کسانی که از نزدیک با این شیوه آشنا بوده می‌گوید: پس از حمله گسترده و برق‌آسای این گروه تروریستی به نقاط ایزدی و شیعه‌نشین، بسیاری از کودکان یتیم به دست سنی های تندرویِ این گروه افتادند و با آموزش‌های سخت‌گیرانه و دیدن فیلم‌های سربریدن و انفجار، به اعضای این گروه پیوستند.

یک فرد نجات یافته از پایگاه‌های داعش در عراق می‌گوید: سنی های تندروی داعش کودکان یتیم شیعه و ایزدی را مجبور می کردند که «سنی» شوند و اگر در این کار موفق نمی شدند؛ کودکان را می کشتند.

یکی از اصلی‌ترین پایگاه های تربیت این گونه از تروریست ها، محله ای موسوم به «ظهور» در شرق موصل بوده؛ که اکنون توسط نیروهای عراقی بازپسگرفته و پاکسازی شده است.

به گفته منابع مطلع، سنی های تندروی داعش بسیاری از کودکان سوری را هم به یتیم‌خانه «ظهور» در موصل منتقل کرده و تعدادی از آنها را هم به تلعفر می‌فرستادند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا