جهان اسلام

شکنجه مردم در زندان «جو» بحرین

شکنجه زندانیان بحرینی در زندان «جو» همچنان ادامه دارد.

 

شکنجه زندانیان بحرینی در زندان «جو» همچنان ادامه دارد.

منابع بحرینی از شکنجه زندانیانِ بند شماره ۶ زندان «جو» به دست نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه، خبر دادند.

به گفته فعالان حقوق بشری بحرین، گروهی از عناصر وابسته به دستگاه‌های امنیتی خارجی به نام‌های «رضوان، مروان، طارق و مطر» به رهبری یکی از افسران بحرینی به نام «عیسی الیاسی» بدون هیچ گونه دلیل قانونی، وارد بند ٦ زندان «جو» شده اند.

این فعالان افزودند: نیروهای امنیتی پس ورود به این بند زندان؛ زندانیان سیاسی را مورد ضرب‌ و شتم قرار دادند که طی آن تعدادی از زندانیان زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین به گفته پایگاه خبری اللؤلؤ، اداره زندان «جو» آب گرم زندان را قطع کرده و با وجود سرمای هوا زندانیان مجبور هستند از آب سرد در حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمایند.

بنابر این گزارش، زندانیان سیاسی از سازمان‌های حقوق بشر محلی و بین‌المللی خواسته اند تا برای توقف تجاوزات مستمر و رعایت ابتدایی‌ترین حقوق زندانیان، دست به اقدام فوری بزنند.

بیش از ٨٥ درصد از جمعیت کشور بحرین را شیعیان تشکیل می دهند ولی این کشور به وسیله خانواده سنی مذهب آل خلیفه و به صورت پادشاهی اداره می شود.

آل خلیفه، با برخورد فرقه گرایانه با اهالی بحرین، خصوصا شیعیان؛ حقوق شهروندی آنان را نادیده گرفته و مسالمت آمیزترین اعتراضات را به شدت سرکوب می نماید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا