جهان اسلام

گرسنگی در کمین بیش از 140 هزار کودک در موصل

قحطی و نیازهای زندگی بیش از 140 هزار کودک عراقی را تهدید می کند.

 

قحطی و نیازهای زندگی بیش از 140 هزار کودک عراقی را تهدید می کند.

به گزارش مرکز حقوق بشر عراق، بدنبال کمبود شدید مواد غذایی و نیازهای حیاتی در موصل، قحطی و گرسنگی زندگیِ بیش از 140 هزار کودک عراقی را تهدید می کند.

این منطقه در کنترل سنی های تندروی داعش است.

به گفته این مرکز، کمبود شدید مواد غذایی، شیر و غذای مخصوص کودکان به اضافه آب آشامیدنی، آمار مرگ و میر را به علت گرسنگی و تشنگی به ویژه در کوکان تشدید کرده است.

مرکز حقوق بشر عراق تصریح کرد: بنا بر اطلاعات دریافتی بیش از 25 کودک  ـ سه ماهه تا سه ساله ـ در ماه گذشته در مناطق ساحل راست در غرب شهر موصل به علت سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند.

براساس اخبار دریافتی از این مرکز، از آغاز عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر 2016 تاکنون دهها کودک عراقی به علت قحطی و گرسنگی در ساحل راست موصل جان باخته اند.

بنابر این اطلاعات، عناصر داعش از سه ماه پیش تاکنون بطور عمد، تجار را از ورود هرگونه مواد غذایی برای اهالی این منطقه منع کرده اند و این در حالی است که سنی های تندرو و خانواده های آنها به راحتی نیازهایشان را برطرف می کنند.

خانواده ها در این شهر پس از قطع شدن آب آشامیدنی اقدام به کندن چاه کردند گرچه آب آن برای آشامیدن مناسب نیست و مسمومیت بسیاری را در پی داشته است.

این مرکز از حکومت عراق و سازمان های بین المللی خواست، با ایجاد راههای هوایی، شیر و مواد غذایی را به کودکان، در ساحل راستِ شهر موصل برسانند تا از افزایش مرگ به علت گرسنگی و قحطی در این منطقه جلوگیری شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا