جهان اسلام

برگزاری سمینار «مرزبانان اندیشه اسلامی»

سمینار «مرزبانان اندیشه اسلامی» در شهر کابل، پایتخت افغانستان برگزار گردید.

 

سمینار «مرزبانان اندیشه اسلامی» در شهر کابل، پایتخت افغانستان برگزار گردید.

پنجمین دوره از سمینار «مرزبانان اندیشه اسلامی» به میزبانی موسسه فرهنگی ـ تبلیغی پیامبر اعظم «صلی الله علیه و آله» با حضور علما، اساتید حوزه و دانشگاه، متفکران سیاسی و جمع کثیری از مردم در شهر کابل، برگزار گردید.

در این نشست که به مناسبت سی و هشتمین سالروز شهادت هزاران تن از شیعیان در سال های 1357و58 برگزار شد، علما و شخصیت های مختلف، به ایراد سخن پرداختند.

سخنرانان با اشاره به مقام شامخ شهدای افغانستان، گلایه هایی نیز مبنی بر کمرنگ بودن یادآوری شهدا، علما و  اهداف آنها توسط برخی نهادها و ارگانهای دولتی نموده و از آنها خواستند تا به این موضوع مهم، اهمیت ویژه ای بدهند.

یکی دیگر از سخنرانان این نشست، با اشاره به حملات سنی های تندرو به شیعیان در جای جای افغانستان، علی الخصوص کابل؛ افزود: امروز، دشمنان افغانستان با متحد شدن و به استخدام گرفتن افراد نادانِ هم‌وطن، در پی ایجاد شکاف و دو دستگی در بین مردم بوده و تعدادی از قدرت طلبان حکومتی نیز به تشدید روند ناامنی، فقر، فساد اداری و فرار جوانان از افغانستان، کمک می‌کنند.

یکی دیگر از حاضرین نیز که در جایگاه سخنرانان قرار گرفت با اشاره به سنی های تندروی داعش افزود: بیش از یک سال است که شیعیان جلال آباد در خون خود غوطه ورند و لازم است که حکومت افغانستان با تغییر رویه ناکارآمد خود،فکری به حال امنیت شیعیان نماید.

 علما و متفکران حاضر در این نشست، وحدت ملی، همزیستی مسالمت آمیز و تجلیل و احترام بیش از پیش به علما را راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات جامه دانسته و به دولت گوش زد نمودند که باید به مردم احترام گذاشته و مبارزه ای واقعی را فسادهای اداری شروع نماید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا