جهان اسلام

کشف گاز خردل و موشک های زمین به زمین در موصل

نیروهای ویژه عراق در مناطق بازپس گرفته شده از سنی های تندرو در موصل، یک مخزن گاز شیمیایی «خردل» کشف کردند.

 

نیروهای ویژه عراق در مناطق بازپس گرفته شده از سنی های تندرو در موصل، یک مخزن گاز شیمیایی «خردل» کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، علاوه بر این دوازده قبضه راکت زمین به زمین که دارای نوشته هایی اوکراینی بوده است نیز، در این انبار کشف شده است.

بر اساس این گزارش، دلالان ترکیه ای بسیاری از سلاح های مورد نیاز سنی های تندرو، از جمله مواد شیمیایی که در ساخت بمب های شیمیایی کاربرد دارند را، از کشور اوکراین خریداری کرده و در اختیار تروریست های داعش قرار داده اند.

یکی از افسران نیروهای ویژه عراق به نام «حیدر افضل» ضمن تایید این خبر افزود: مواد داخل این مخزن آزمایش شده و برای ما روشن است که این مخزن حاوی عامل شیمیایی خردل است.

فاضل اضافه کرد: وجود این نوع موشک ها حاکی از آن است که احتمالا سنی های تندرو، در حال بررسی و آزمایش، برای ترکیب گاز شیمیایی «خردل» با این سلاح ها بوده اند.

مقام های عراقی به دفعات درباره تلاش های سنی های تندروی داعش در زمینه ساخت سلاح های شیمیایی هشدار داده اند.

این گروه تروریستی پیشتر نیز حملاتی را با استفاده از سلاح های شیمیایی ضعیف شده به مناطق شیعه نشین انجام داده بود که تعدادی را به شهادت رسانده و چندین مجروح شیمیایی بر جای گذاشت.

نیروهای عراقی عملیات آزادسازی موصل را از مهرماه آغاز کرده و چندی پیش موفق شدند که بخش شرقی آن را که با رود دجله از بخش غربی جدا می شود به طور کامل آزاد نمایند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا