جهان اسلام

هشدار دیده بان حقوق بشر درباره اعدام قریب الوقوع ۲ زندانی سیاسی در بحرین

حکومت بحرین تصمیم دارد دو تن دیگر از جوانان شیعه را اعدام کند.

 

حکومت بحرین تصمیم دارد دو تن دیگر از جوانان شیعه را اعدام کند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر، طی بیانیه ای در باره اعدام قریب الوقوع «محمد رمضان» و «حسین موسی» دو تن از فعالان شیعه بحرین هشدار داد.

در بیانیه این سازمان آمده: اعدام سه زندانی بحرینی در پانزدهم ژانویه جاری در پرونده‌ای مشابه، نگرانی‌ها را درباره موافقت «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با اعدام رمضان و موسی، افزایش داده و این در حالی است که حکم این دو زندانی سیاسی، صرفا بر اساس اعترافات آن‌ها زیر شکنجه صادر شده و آن‌ها بعدا اعترافات خود را پس گرفته‌اند.

«جو استورک» معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقایِ دیده‌بان حقوق بشر نیزدر این باره گفت: بحرین نباید تحت هیچ شرایطی این دو جوان را اعدام کند، زیرا دلایل غیر قابل انکاری در دست است که آنها تحت شکنجه اتهامات خود را پذیرفته اند.

به گفته فعالان بحرینی؛ رژیم آل خلیفه، طی یکی دیگر از پرونده های ساختگی خود، مدعی شده است که «محمد رمضان» و «حسین موسی» در یک انفجار، دست داشته اند.

بحرین از شش سال پیش، شاهد اعتراضات مسالمت آمیز مردم این کشور برای برخورداری از حق آزادی بیان، برقراری عدالت و رفع تبعیض است، ولی این درخواست‌ها با سرکوبگری حکومت بحرین به کمک متحدین خارجی آل خلیفه، از جمله عربستان سعودی و امارات همراه بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا