جهان اسلام

محاصره روستای شیعه نشین القدیح عربستان توسط نیروهای امنیتی آل سعود

نیروهای امنیتی عربستان با استفاده از خودروهای زرهی، روستای  القدیح  در استان شیعه نشین القطیف را محاصره کردند.

 

نیروهای امنیتی عربستان با استفاده از خودروهای زرهی، روستای  القدیح  در استان شیعه نشین القطیف را محاصره کردند.

این اقدام بعد از آن انجام شد، که  «جابر العقیلی» شهروند 45 ساله عربستانی در یک اتاق بازجویی در یکی از مراکز پلیس عربستان،‌ به شهادت رسید.

چند روز پیش، حکومت عربستان اعلام کرد العقیلی که بنا بر ادعای نیروهای امنیتی  به اتهام قايق سواری در منطقه ممنوعه بازداشت شده بود، در اتاق بازجویی خودکشی کرده.  این در حالی است که خانواده او این ادعا را رد کرده‌اند و معتقدند او در اثر شکنجه زیاد به دست نیروهای امنیتی سعودی، به شهادت رسیده است.

به گفته فعالان شیعی، مسئولان سعودی خانواده این شهروند را تحت فشار قرار داده‌اند تا گزارش خودکشی او را تأیید کنند؛ اما خانواده وى از این کار سر باز زده اند.

گفتنی است مقامات سعودی تهدید کرده بودند که در صورت نپذیرفتن خودکشی العقیلی از طرف خانواده اش، پیکر وی را تحویل نمی دهند، ولی مجبور شدند به دلیل اعتراضات گسترده مردمی پیکر این شهید شیعه را تحویل خانواده اش دهند.

شهادت «جابر العقیلی» زیر شکنجه، مردم منطقه «القدیح» را به خشم آورده و قرار است طی مراسمی بزرگ پیکر این شهید تشییع شود اما روستای «القدیح» به محاصره نیروهای امنیتی در آمده، و همین مسأله خشم  مردم در قطيف را برانگیخته است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا