جهان اسلام

برگزاری کنفرانس خبری وزیر راه و ترابرى و وزیر نفت عراق در کربلا

به همت استانداری کربلاى معلى کنفرانسی خبری با حضور وزیر راه و ترابرى و وزیر نفت عراق در خصوص زیارت اربعین برپا شد.

 

به همت استانداری کربلاى معلى کنفرانسی خبری با حضور وزیر راه و ترابرى و وزیر نفت عراق در خصوص زیارت اربعین برپا شد. 

عقيل الطریحی استاندار کربلاى معلى در این کنفرانس ضمن تاكيد بر ضرورت تلاش مستمر جهت تامين نيازهاى زائران اربعين گفت: نقش وزارت نفت و وزارت راه و ترابرى عراق در برگزاری موفق مراسم زیارت ميليونى اربعین، نقشی اساسی است. 

جبار اللعیبی وزیر نفت عراق در اين كنفرانس تصریح کرد: با هماهنگی و رایزنی هایی که با استانداری کربلاى معلى داشتیم توانستیم با تشکیل اتاق عملیات ویژه اربعين كمبودهاى موجود در اين استان را تشخیص دهيم و در تامين نيازهاى موجود گام برداريم.

وى افزود وزارت نفت در بين مواكب مستقر در كربلاى معلى و مسير هاى منتهى به اين شهر مقدس سوخت مجانی از قبيل نفت سفید، گاز و بنزين توزيع كرده است.

کاظم الحمامی وزیر راه و ترابرى عراق نيز كه از ديگر حاظران در اين كنفرانس خبرى بود گفت: 24 قطار مسافربری جهت انتقال زائران از شهر مقدس کربلا به شهر بصره و 12 قطار از شهر مقدس کربلا به بغداد جهت بازگشت زائران اختصاص داده شده است.

وى افزود تعداد 900 دستگاه خودرو از قبیل اتوبوس، مینی بوس، وسواری، جهت حمل و نقل زائران اربعین حسینی از استان های مختلف عراق به کربلا و بالعکس تدارک دیده ايم كه در اين مسير ها در حال خدمت به زائران هستند.

هزينه هاى حمل و نقل در اين مسير ها مجانى و يا كمتر از نرخ تصويب شده اتحاديه است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا