جهان اسلام

اطلاعیه بنياد جهانى حضرت آيت الله العظمى شيرازى در آستانه اربعين حسينى 1438

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در آستانه اربعین 1438 هجرى قمرى اطلاعیه ای بدین شرح صادر نمود:

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در آستانه اربعین 1438 هجرى قمرى اطلاعیه ای بدین شرح صادر نمود:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت فرا رسيدن ايام تجديد حزن و اندوه آل الله ، زيارت اربعين حسينى، بنياد جهانى حضرت آيت الله العظمى شيرازى طى اطلاعيه اى توجه زائرين حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام را به نكاتى جلب مى نمايد:

 

١- شما عزيزان در اين زيارت ملكوتى با هزاران پيامبر وشهيد وصديق همسفر هستيد، سزاوار است اخلاص را پيشه ساخته و دلگرمى و شادى رسول خدا صلى الله عليه و آله و خاندان عصمت و طهارت را مد نظر داشته باشيد، و با مشاركت در نماز جماعت و عمل به دستورات مقدس مكتب أميرمؤمنان عليه السلام، و فتاواى مراجع بزرگوار تقليد، از پرداختن به مسائل سياسى و جانبى دورى نمائيد.

 

٢- احترام به مراجع عظام شيعه احترام به مقدسات اسلامى است، مبادا اين حُرمت را شكسته و موجب خشنودى دنيا طلبان و ايادى استعمار شويد.

 

٣- تابلوهاى حاوى فرمايشات مراجع عظام تقليد براى همگان مخصوصا شهروندان عراقى مقدس و محترم است، اگر مشاهده نموديد فريب خورده اى عكس هر يك از مراجع تقليد به ويژه حضرت ايت الله العظمى سيد صادق حسينى شيرازى دام ظله را پاره نمود، واكنش غير حكيمانه اى نشان ندهيد، و به توصيه معظم له عمل كنيد كه عموم مقلدينشان و زائران اربعين حسينى را با شعار: (امام حسين عليه السلام محور اتحاد است) به اتحاد و همدلى و صبر و بخشش دعوت نموده و يادآور آيه مباركه “ولمن صبر وغفر ان ذلك لمن عزم الامور” (و آن كه صبر كند و از خطا درگذرد، اين از كارهاى پسنديده است) شدند.

 

٤- هيئتها و مواكب عزادارى همواره در خدمت شما زائران كمر همت بسته اند، مبادا با اعمال و صحبتهاى ناشايست موجب دلسردى ايشان شده و نسبت به آن عزيزان و خادمين امام حسين عليه السلام اهانت شود.

 

شما در اين زيارت با شكوه به ديدار عرش الهى مى رويد ، پروردگار خود را ناظر بر اعمال خود بدانيد و از هرگونه مخالفت با شرع مقدس پرهيز نمائيد.

خداوند پشتيبان و حافظ شما باشد ان شاء الله

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا