اخبارجهانجهان اسلام

برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی توسط سازمان ملل برای کمک به یمن

سازمان ملل از تصمیم خود مبنی بر برگزاری یک کنفرانس بین المللی با هدف جمع آوری کمک مالی برای طرح بشر دوستانه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در یمن خبر داد.

دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشر دوستانه، روز گذشته، شنبه، با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که با هدف پشتیبانی از طرح واکنش بشردوستانه در یمن، روز دوشنبه یک کنفرانس بین المللی سطح بالا برای کمک کنندگان مالی در کاخ ملل در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده: این رویداد سطح بالا برای اعلام کمک های مالی، تلاش خواهد کرد تا در چهار حوزه دارای اولویت که ارتقای سطح آگاهی در قبال بحران انسانی حاد در یمن و فرآیند امدادرسانی نجات بخش، حفاظت و گسترش بهبود محدود روی داده در سال ۲۰۲۲، پشتیبانی برای رسیدگی به محرک های اصلی نیازهای بشردوستانه و درخواست برای پایان دادن به درگیری هستند، پشتیبانی جامعه بین المللی را به دست آورد.

دفتر سازمان ملل افزود: میزان نیازهای بشر دوستانه در یمن همچنان وحشتناک است جایی که سال های درگیری، آوارگی و وخامت اقتصادی طولانی مدت، درد و رنج زیادی را به بار می آورد؛ در سال ۲۰۲۳، نهادهای فعال در زمینه در حوزه انسانی تخمین می زنند که دو سوم جمعیت یمن یعنی ۲۱.۶ میلیون نفر، به کمک بشردوستانه و حفاظت نیاز خواهند داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا