اخبارجهانجهان اسلام

مدیر مسئول  روزنامه کیهان مسلمانان اویغور چین را تروریست خواند

روزنامه کیهان، تحت مدیریت حسین شریعتمداری، در واکنش به انتقادها از توجه نکردن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به سرکوب مسلمانان اویغور در سفرش به چین، این مسلمانان را «گروهک تروریستی» خواند. این روزنامه نوشت: «اویغورها با اسرائیل، انگلیس و آمریکا در ارتباط هستند.

روزنامه حکومتی کیهان که همواره مواضع مدیر مسئول منصوبش از سوی رهبر ایران را می توان همان مواضع مقام نصب کننده او دانست در یادداشتی مسلمانان ایغور چین را تروریست خواند.

این مطلب در واکنش به روزنامه اعتماد بود که توییتی از محمود صادقی را بازنشر کرد که این نماینده پیشین مجلس ایران و استاد دانشگاه نوشته بود: آقای رئیسی! رییس جمهور ام‌القرای جهان اسلام! اگر مصلحت بود به همتای چینی یک تذکری درمورد رفتارشان با مسلمانان اویغور بدهید.

محمود صادقی در یادداشتی در روزنامه اعتماد خطاب به ابراهیم رییسی نوشت: مسلمانان اویغور هم مسلمان هستند، شما که تا چین رفتید حالی هم از آنها می‌پرسیدید.

مسلمانان ترک تبار ساکن استان سین کیانگ چین در حالی تروریست خوانده شدند که سالهاست که تحت ستم، نسل کشی، و آزار نظام حاکم در چین قرار دارند.

حکومت کمونیستی چین سال‌های متمادی علیه مسلمانان ساکن در این کشور تبعیض و فشار برای تغییر عقیده را در سیاست خود داشته و بازداشت گروهی مسلمانان و تجسس در اندیشه‌های مذهبی و سیاسی را برای تغییر و یکسان‌سازی فرهنگی به شدت دنبال می‌کند.

این سیاست‌ها، در کنار اردوگاه‌های کار اجباری اعترضات بسیاری از چهره‌ها و نهاد‌های حامی حقوق بشر را به دنبال داشته و آن‌ها ضمن محکومیت رفتار چین با مسلمانان اویغور خواهان پایان بخشیدن به این‌گونه سیاست‌‌ها شدند.

نظام حاکم بر ایران در تعامل سیاسی با نظام کمونیستی چین براحتی میلیونها مسلمان تحت ستم را تروریست خوانده و فراموش می‌کند در حالی که در سیاست‌های کشورهای عربی و خاورمیانه مداخله می‌کند و برای آن‌ها نسخه می‌پیچد تا جایی که نه تنها صدای شهروندان آن‌ کشور‌ها را درآورده که شهروندان ایرانی هم به این سیاست معترضند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا