اخبارجهانجهان اسلام

توقیف کاروان محموله اهدایی آیت الله العظمی شیرازی به زلزله زدگان خوی

در حالی که کمک‌های مراکز وابسته به دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به زلزله زدگان ترکیه و سوریه همچنان ادامه دارد محموله امدادی دفتر معظم له برای زلزله زدگان شهرستان خوی در ایران توقیف شده.

در کنار قصورها و تاخیر در امداد رسانی از سوی دولت ایران ، منابع مستقل از مداخلات غیر مسئولانه مقامات حکومتی گزارشات زیادی را منعکس کرده اند و از آن جمله می توان به توقیف و مصادره محموله کمک های اهدایی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی اشاره کرد.

از همان ساعات اولیه این زلزله دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله تلاش کرد محموله امدادی خود را برای زلزله زدگان خوی ارسال کند اما با سنگ اندازی ماموران امنیتی مواجه شد این در حالی است که محموله کمک های این مرجع تقلید برای زلزله زدگان ترکیه و سوریه ارسال شده و با همکاری مسئولان این دو کشور در حال توزیع می باشد.

در پی وقوع زلزله خوی، این مرجع تقلید شیعه ساکن شهر مقدس قم  در پاسخ به استفتاء یکی از مقلدان خود درباره پرداخت سهم امام علیه السلام برای کمک به آسیب دیدگان زلزله خوی، جواز آن را صادر کرده و بر کمک به مردم آسیب دیده تاکید نمودند.

محموله کمک‌های ارسالی دفتر بزرگ مرجع جهان تشیع که توسط مقامات امنیتی توقیف شد، شامل اقلام مختلفی از جمله نان، کنسرو، پتو، آب معدنی، و نیز لباس های گرم مانند شلوار، پیراهن، کاپشن، کت و‌‌ غیره، و همچنین عروسک بازی برای کودکان، شیشه شیر، اقلام بهداشتی و برخی دیگر محصولات مورد نیاز بوده است.

بنابر گزارشهاى رسيده، یعقوب رشتبر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوی در توقیف و ربایش کمک های مردمی به زلزله‌زدگان خوی دخالت و آمریت داشته است.

این منبع همچنین افزود: نیروهای حکومتی ایران مانع حضور هیات اعزامی دفتر آیت الله العظمی شیرازی برای دلجوئی از زلزله زدگان و رسیدگی به امور آنها و ملاقات با مردم خوی شدند.

گزارشات رسیده به منابع اخبار شیعه حکایت دارد که تعدادی از فعالان و زحمتکشان از مقلدین آیت الله العظمی شیرازی دام ظله در امر رسیدگی به زلزله زدگان، طی چند روز گذشته با تهدید و ارعاب و اهانت نیروهای حکومتی ایران مواجه شده اند.

گزارشات رسیده از منابع محلی حکایت دارد که برخی محموله های کمک های انجمن ها و شخصیت های غیر وابسته به حاکمیت ایران در مبادی ورودی خوی توسط مأموران توقیف و متعاقباً کمک های توقیف شده با پلاکارد خودشان بین زلزله زدگان توزیع می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا