جهان اسلام

بیش از یک سوم حملات عربستان در اماکن غیرنظامی یمن انجام مى شود

بیش از یک سوم حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان، اماکن غیرنظامی نظیر مدارس، ساختمان ها، بیمارستانها، بازارها، مساجد و زیرساختهای اقتصادی یمن را هدف قرار داده است.

 

یش از یک سوم حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان، اماکن غیرنظامی نظیر مدارس، ساختمان ها، بیمارستانها، بازارها، مساجد و زیرساختهای اقتصادی یمن را هدف قرار داده است.

این تحقیق که توسط «پروژه داده های یمن» – گروهی متشکل از دانشگاهیان و فعالان حقوق بشر – انجام شده شواهد پیشتر گزارش شده درباره جرائم جنگی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، علیه یمن را تقویت می کند. 

به گزارش گاردین، این نتایج بر اساس تحلیل اطلاعات گردآوری شده از منابع میدانی و از 8600 حمله هوایی ثبت شده عربستان از زمان آغاز حملات ائتلاف در یمن، تا ماه اوت سال جاری به دست آمده است.  

مطابق این گزارش، از این تعداد حملات، 3158 حمله، مراکز غیرنظامی را هدف قرار داده و  1882 مورد نیز، با توجه به اینکه امکان قرار دادن آنها در دسته اماکن نظامی یا غیرنظامی امکان پذیر نبوده در دسته «نامعلوم» قرار گرفتند.

به گفته کارشناسان نظامی، یافته های این تحقیق با ادعاهای دولت عربستان سعودی و متحدان این کشور مبنی بر تلاش های ریاض برای کاستن از تلفات غیرنظامیان در جنگ یمن، تناقض دارد.

گاردین در پایان گزارش خود نیز افزود: انتظار می رود نتایج این تحقیق دولت انگلیس را مجبور به توقف فروش سلاح به عربستان سعودی نماید.

سازمان ملل در آخرین گزارش خود تعداد جان باختگان جنگ یمن را بیش از ده هزار تن اعلام کرده بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا