جهان اسلام

تجمع شیعیان سوریه در اعتراض به ادامه محاصره شهرهای فوعه و کفریا

شیعیان سوریه با برگزاری تجمعی در منطقه زینبیه در حومه شهر دمشق، نسبت به ادامه محاصره شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا اعتراض کردند.

 

شیعیان سوریه با برگزاری تجمعی در منطقه زینبیه در حومه شهر دمشق، نسبت به ادامه محاصره شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا اعتراض کردند.

آنها در این تجمع سکوت سازمان ملل و جامعه بین المللی را در قبال محاصره این دو شهر شیعه نشین به شدت محکوم نمودند.

شرکت کنندگان در تجمع منطقه زینبیه همچنین به جنایت های سنی های تندروی «جیش الفتح» در قبال اهالی شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا اعتراض کردند.

شهرهای فوعه و کفریا که محل زندگی بیش از چهل هزار تن از شیعیان سوریه است، با آغاز نا آرامی ها در سوریه توسط سنی های تندرو محاصره شد.

محاصره فوعه و کفریا، بیش از یک سال است که به شکل کامل در آمده و سنی های تندرو، مانع از ورود هرگونه مواد غذایی، سوخت و دارو به این دو شهر شیعه نشین می شوند.

این در حالی است که، سنی های تندروی جیش الفتح، طی ماه های اخیر به صورت مستمر دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا را با موشک و خمپاره هدف قرار دادند که در این حملات هزاران تن از اهالی این شهرها شهید و مجروح شدند.

هم اکنون ده ها بیمار و مجروح در شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا در وضعیت بدی به سر می برند و برای ادامه درمان و زنده ماندن، باید به مراکز درمانی مناسب تری خارج از این دو شهر انتقال یابند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا