جهان اسلام

حمله شیمیایی سنی های تندروی داعش به نینوا

سنی های تندروی داعش نظامیان و شهروندان را درجنوب استان «نینوا» واقع در شمال غرب عراق، با موشک های حاوی گاز کلر هدف قرار داده اند.

 

سنی های تندروی داعش نظامیان و شهروندان را درجنوب استان «نینوا» واقع در شمال غرب عراق، با موشک های حاوی گاز کلر هدف قرار داده اند.

در این حمله شیمیایی، سنی های تندروی داعش، واحدهایی از نیروهای نظامی عراقی و اهالی روستای العوسجه در شرق منطقه القیاره ـ 65 کیلومتری جنوب نینوا ـ را با موشک های دست‌ساز حاوی گاز کلر هدف قرار داده اند.

«نجم عبدالله الجبوری» فرمانده عملیات نینوا، ضمن اعلام این خبر، تاکید کرد که این اقدام های جنایتکارانه، عزم نیروهای عراقی را برای ادامه عملیات آزادسازی این شهر راسخ‌تر می کند.

وی با بیان این که این عملیات تاکنون تلفاتی نداشته است، افزود: تروریست‌های داعش با دامن زدن به این اقدامات به صراحت بیان می‌کنند که عناصری ترسو بوده و قادر به مقابله با نیروهای نظامی عراق نیستند.

الجبوری با بیان این که سنی های تندروی داعش بارها غیرنظامیان را با گاز کلر هدف قرار داده اند، یادآور شد: این امر دال بر شکست و محدود بودن عمر این گروهک است.

عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی مناطق تحت اشغال سنی های تندرو در استان نینوا همچنان ادامه دارد و نیروهای عراقی تاکنون توانسته اند مناطق متعددی را در این استان از دست تروریست های داعش آزاد و خسارت سنگینی به این گروهک وارد کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا