جهان اسلام

الزامی شدن ثبت مدارس دینی در «سند» پاکستان

طبق قانون جدید مجلس ایالتی سند در پاکستان مدارس، مساجد، ائمه جماعات و کمیته‌های اجرایی مساجد این ایالت باید ثبت رسمی شوند.

 

طبق قانون جدید مجلس ایالتی سند در پاکستان مدارس، مساجد، ائمه جماعات و کمیته‌های اجرایی مساجد این ایالت باید ثبت رسمی شوند.

گفته میشود این قانون برای جلوگیری از افراط گرایی و نشر بیشتر تفکر تکفیری در ایالت سند پاکستان و توسط کابینه این ایالت وضع شده است.

به گزارش تلویزیون (ARY) پاکستان، «مراد علی شاه» سر وزیر ایالت سند با اشاره به این مطلب افزود: طبق این قانون جدید؛ همه مدارس، مساجد، امام جماعت ها و کمیته‌های اجرایی مساجد این ایالت باید از نو ثبت شوند و قوانین جدیدی نیز در وضع خطبه های نماز جمعه وضع شده است.

به گفته تحلیلگران پاکستانی، در این کشور پولهایی با عنوان«تامین هزینه های مالی مدارس دینی» از مردم جمع آوری می شود و این غیر از پول های هنگفتی است که مبلغان تندرو، در سفرهای خود به برخی کشور های عربی دریافت می کنند. 

به گفته این تحلیل گران، در مورد بررسی نحوه مصرف این پول ها، نه قانونی وجود دارد و نه هیچ یک از مسئولان دولتی می‌توانند و یا تمایلی دارند که از مسئولان مدارس در این موارد سوال کنند.

پیشتر «کریس مورفی» یک سناتور آمریکایی گفته بود: حدود 24 هزار مدرسه در پاکستان توسط عربستان تأمین بودجه می‌شوند که این به گفته او «سونامی پول» برای «صادر کردن تعصب» است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا