جهان اسلام

دختر اوکراینی در امامزاده صالح مسلمان شد

یک بانوی اوکراینی با گفتن شهادتین در امامزاده صالح تهران به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه مشرف شد.

 

 

یک بانوی اوکراینی با گفتن شهادتین در امامزاده صالح تهران به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه مشرف شد.

خانم «اکسانا ورونا» در باره علت مسلمان شدنش گفت: در کشور من مسلمانان زیادی وجود ندارند و اکثر افراد به دنبال دین و مذهب نیستند و تقریبا در اکثر کشورهای اروپایی، شخص تا نوجوانی دین خاصی ندارد و پس از آن هر کسی هر دینی را دوست داشته باشد انتخاب کرده و در باره اش مطالعه می کند.

من پس از مطالعات گوناگون مسیحی شدم و به مدت هفت سال مسیحی ماندم؛ ولی دوست داشتم در باره همه ادیان و مذاهب مطالعه کنم و شروع به این کار کردم تا این که به اسلام رسیدم؛ اين دين برايم خيلي جذابيت داشت، زيرا در هيچ‌كدام از اديان چنين حرف‌ها و آموزه‌هايي نديده و نخوانده بودم. وقتي اين جذابيت را ديدم شروع كردم به مطالعه جدی دین اسلام.

این بانوی تازه مسلمان در باره حجاب نیز گفت: حجاب براي ما زنان بسيار خوب است و من دوست دارم اين پوشش را داشته باشم؛ زيرا سبب حفظ زيبايي زن و امنيت بيشتر او مي‌شود. 

وی ادامه داد: زن‌ها بايد بدانند حجاب به نفع خود ما زن‌هاست و ما را از آسيب‌هاي احتمالي نجات مي‌دهد و يكي از جذابيت‌هاي اين دين برايم، همين نوع نگاه به مسئله وجودي زن و حجاب بوده است.

 

او که مراحل آکادمیک دو رشته تحصیلی را به انتها رسانده و اکنون در حال تحصیل در رشته پزشکی است، می گوید که میخواسته همان هفت سال پیش مسلمان بشود، ولی تصمیم گرفته بیشتر مطالعه نماید و مسلمان شدنش را بهترین تصمیم زندگی خود می داند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا