جهان اسلام

برگزارى مراسم «یوم علی» در پاکستان همزمان با شهادت اميرالمؤمنين عليه السلام

همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین علیه السلام که در پاکستان به »یوم علی» معروف است، شیعیان سراسر این کشور، با برگزاری مراسم های عزاداری و براه انداختن دسته جات سینه زنی، در غم شهادت مظلومانه اول امام و پیشوای خودبه سوگواری پرداختند.

 

همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین علیه السلام که در پاکستان به «یوم علی» معروف است، شیعیان سراسر این کشور، با برگزاری مراسم های عزاداری و براه انداختن دسته جات سینه زنی، در غم شهادت مظلومانه اول امام و پیشوای خودبه سوگواری پرداختند.

شیعیان در شهرهای اسلام آباد، کراچی، لاهور، پیشاور، راولپندی، اسکردو، کویته، مولتان و بسیاری دیگر از شهرها و مناطق پاکستان در حسینیه ها و حضور در دسته جات عزاداری در خیابانها، در میان تدابیر شدید امنیتی، در سوگ شهادت امیرالمومنین علیه السلام،  برسر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مراسم تشییع نمادین پیکر امیرالمومنین علیه السلام یکی از ویژه برنامه های «یوم علی» در پاکستان است که در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

جمعیت شیعیان در پاکستان با سرعت چشمگیری رو به افزایش نهاده و امروزه میتوان گفت که در حدود نیمی از جمعیت 190میلیون نفری این کشور را، شیعیان تشکیل می دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا