جهان اسلام

حمل و نقل رايگان زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام شعبان

زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام زیارت شعبانیه بصورت مجانی میتوانند از شبکه حمل و نقل عمومی کشور عراق استفاده کنند.

 

زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در ایام زیارت شعبانیه بصورت مجانی میتوانند از شبکه حمل و نقل عمومی کشور عراق استفاده کنند.

وکاله عبدالحسین عبطان وزیر راه و ترابری عراق اظهار داشت که حمل ونقل کلیه زائران در طول ایام زیارت ماه مبارک شعبان در تمامی مسیرهای اتوبوسرانی و قطاری وابسته به وزارت راه و ترابری رایگان خواهد بود.

 

در همین راستا سخنگوی اطاق عملیات برنامه های زیارت شعبانیه جناب آقای عدنان الجبوری در بیانه ای اعلام کرد که: وزارت راه و ترابری 14 قطار مسافر بری 250  دستگاه اتوبوس یک طبقه و دو طبقه ، 1500 مینی بوس 50 دستگاه تریلر را برای این ایام تدارک دیده است.

این اتوبوس ها  در مسیر های منتهی به شهر مقدس کربلا به جابجای زائرین ومسافرین مشغول میباشند.

شهرداری شهر مقدس کربلا و سایر وزارت خانه ها نیز اعلام کرده اند درصورت نیاز اتوبوس هایی را جهت موفقیت هر چه بیشتر این طرح در این ایام و فراهم سازی آرامش و خدمات به زائران شهر مقدس کربلا ، به این ناوگان اضافه خواهند کرد. 

لازم به ذکر است ، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید صادق شیرازی پیش از این بر ضرورت رایگان بودن شبکه حمل و نقل برای زائران امام حسین علیه السلام و همچنین سایر ملزومات زائران تاکید کرده بودند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا