جهان اسلام

کارگاه آموزشی برای بانوان مربی قرآن در «سیهات»

کارگاه آموزشی ویژه بانوان مربی مراکز و مؤسسات قرآنی منطقه شیعه‌ نشین عربستان در شهر «سیهات» از توابع استان «قطیف» برگزار شد.

 

 

 

کارگاه آموزشی ویژه بانوان مربی مراکز و مؤسسات قرآنی منطقه شیعه‌ نشین عربستان در شهر «سیهات» از توابع استان «قطیف» برگزار شد.

این کارگاه قرآنی با عنوان «بهره‌گیری از یادگیری فعال و پویا در دروس تجوید» و به‌همت بخش بانوان «شورای مشترک قرآنی قطیف و دمام» برگزار شد.

این کارگاه در چارچوب سلسله دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی بخش بانوان این شورای مشترک قرآنی و در مقر انجمن «أنوار القرآن» شهر سیهات برگزار شد و استاد «معصومه العبد الجبار»، دروس این دوره را که با مشارکت ۴۳ مربی از ۱۸ انجمن قرآنی این منطقه برگزار شد، تدریس کرد.

«یادگیری فعال و پویا»، «اهمیت یادگیری فعال در جلسات تجوید»، «نقش قرآن‌‌آموز و مربی در فراگیری فعال»، «مزایای فواید یادگیری فعال»، «فعالیت‌های عملی و کاربردی» و «شرح و تبیین راهبردهای یادگیری فعال» از محورهای این کارگاه آموزشی قرآنی بود.

روش‌های ارائه این راهبردها در این کارگاه قرآنی متنوع بود که شامل استفاده از دستگاه پروژکتور، استفاده از ابزارهای مختلف دیداری مانند کارت‌ها، عکس‌ها، بازی‌های آموزشی جالب و متناسب با تمامی گروه‌های سنی بود.

«معصومه العبد الجبار»، استاد این دوره، داستان سوره فیل را با راهبرد «قالب داستانی» ارائه کرد که از این طریق شخصیت‌های برجسته و حوادث مهم این سوره را بیان کرد و  همچنین روش‌هایی برای قرائت تأثیرگذار که در فرآیند حفظ سوره‌های قرآن موثر است، ارائه کرد.

در پایان این کارگاه آموزشی قرآنی، «انعام السبع»، رئیس شورای مشترک قرآنی «قطیف و دمام» در شرق از «معصومه العبد الجبار»، تشکر و قدردانی و به تمامی مربیان حاضر در این کارگاه، گواهینامه حضور اهدا کرد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا