آسیاآفریقااخباراسترلیاایرانجهانجهان اسلامسوریهعراقمرجعیت شیعههيئت ها و شعائر حسينى

نگاهی به فعالیت های مقلدان مرجعیت شیعه در سالروز میلاد پیامبر صلی الله علیه و آله

17 ربیع الأول، برابر است با سالروز میلاد رسول خدا صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام. در چنین روزی شیعیان در سراسر جهان به شادی و سرور می پردازند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ اما در این میان نگاهی گذرا به فعالیت ها و مجالس برگزار شده توسط مقلدان و مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” دام ظله نشان می دهد مقلدان معظم له با پیروی از رهنمودها و توصیه های معظم له، در سالروز میلاد مبارک پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام، سنگ تمام گذاشته و این روز را به نحو احسن گرامی داشتند.

هفدهم ربیع الأول ۱۴۴۳ به مناسبت خجسته سالروز ولادت سراسر نور، حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه وآله و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، بیت مکرم مرجعیت شیعه، حضرت آیت الله العظمی حاج سید “صادق حسینی شیرازی” مدظله العالی در شهر مقدس قم با حضور عموم مؤمنان و شیعیان غرق در نور و سرور بود .

به همین مناسبت جمعی از محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، اعم از علما، فضلا، فعالان فرهنگی، شخصیت های رسانه ای، اقشار مختلف جامعه و زوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور در بیت مرجعیت شیعه، این روز فرخنده را گرامی داشته و فرج و ظهور امام زمان ارواحنافداه را از خدای متعال مسئلت نمودند.

از سوی دیگر مجلس شادی و سرور اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در حسینیه حوزه علمیه زینبیه، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه، در منطقه “سیده زینب” سوریه، با حضور صدها شیعه عراقی، سوری، لبنانی و برخی دیگر کشورها برگزار شد. در این مراسم تعدادی از پیروان اهل تسنن سوریه نیز حضور یافتند.

در همین حال مسجد و حسینیه آل یاسین، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در شهر سیدنی پایتخت استرالیا به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر خدا صلی الله علیه وآله و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، مراسم جشنی به زبان انگلیسی برگزار کرد.

مقلدان حضرت آیت الله العظمی شیرازی، دام ظله در کشور ماداگاسکار نیز در مرکز اهل بیت علیهم السلام، در شهر ماجنگا گرد هم آمده و مراسم جشنی برگزار کردند.

مؤسسه فرهنگی ـ خیریه‌ای حضرت رسول اعظم صلی الله علیه وآله، از مراکز مرتبط با دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کاظمین نیز از دیگر مراکزی بود که مراسم جشن سالیانه خود را با حضور جمعی از مؤمنان و خادمان حسینی برگزار نمود.

دفتر مرجعیت شیعه در شهر مقدس کربلا نیز میزبان حضور صدها تن از مقلدان و شیعیان عاشق پیامبر صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بود که برای عرض تبریک به مسئولان این دفتر، در محل آن حضور یافته بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا