آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

آماده سازی آستان مقدس حسینی برای برگزاری نخستین کنفرانس مبارزه با افراط گرایی و تروریسم

آستان مقدس حسینی مقدمات برگزاری نخستین کنفرانس علمی مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را به پایان رساند و زمان برگزاری آن را اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ دبیرخانه آستان مقدس امام حسین اعلام کرد: مقدمات برای برگزاری نخستین کنفرانس علمی با عنوان «نخستین کنفرانس برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم» آماده شده است.

این کنفرانس با شعار «القاعده و داعش تهدیدی برای صلح اجتماعی» با مشارکت مسئولان دولتی، امنیتی، خدماتی و دانشگاهی سوم و چهارم اسفند 1400 مطابق با 22 و 23 فوریه 2022 میلادی برگزار خواهد شد.

«شیخ علی القرعاوی» رئیس کمیته آماده سازی این کنفرانس گفت: به توصیه مسئولین آستان مقدس حسینی، این آستان تصمیم گرفت تا نخستین کنفرانس مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را برگزار کند.

وی افزود: این کنفرانس از دایره المعارف  مستندسازی جنایت های داعش صورت گرفته که بیش از یک سال پیش نگارش آن را آغاز کرد.

القرعاوی تاکید کرد: این کنفرانس بر محورهای متعدد تمرکز خواهد کرد که محور اجتماعی و روحی، محور سیاسی و اقتصادی، محور فکری و عقیدتی و محور امنیتی از مهم ترین محورهای آن است.

شماری از پژوهشگران درباره این محورها مقاله ارائه خواهند داد.

رئیس کمیته آماده سازی این کنفرانس گفت: این کنفرانس اوایل سال 2022 میلادی برگزار می شود و کمیته علمی ناظر بر محورها خواهد بود و پیگیری محورها و پژوهش ها و تحقیقات نوشته شده را برعهده دارد.

دکتر عباس الدعمی، رئیس کمیته علمی این کنفرانس گفت: پس از ارزیابی پژوهش ها و مقاله های ارسالی به این کنفرانس، 10 مقاله و پژوهش برتر انتخاب می شود و در شماره ویژه این کنفرانس با نظارت مدیریت آستان مقدس حسینی منتشر خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا