آسیااخبارجهانجهان اسلامعتبات و اماکن مقدسهعراقفرهنگ و هنر

مسابقه حفظ خطبه فدکیه به همت آستان مقدس کاظمین

بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس کاظمین مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها معروف به «خطبه فدکیه» را برگزار می کند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ این مسابقه در گروه سنی بین 9 تا 18 سال بین دختران و پسران برگزار می شود.

مسابقه حفظ خطبه فدکیه

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه باید کارت هویت خود را در روز آزمون همزمان با ایام با میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها به همراه داشته باشند.

آزمون این مسابقه از ساعت 8 تا 14 در روزهای جمعه و شنبه 15 و 16 ژانویه 2021 میلادی مطابق با 26 و 27 دی 1399 در صحن شریف کاظمی برگزار خواهد شد.

جوایز برگزیدگان این مسابقه در مراسمی که آستان مقدس کاظمین به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها در جمادی الثانی برگزار می کند، اعطا می شود.

جوایز سه رتبه برگزیده این مسابقه که بر اساس جزوه منتشر شده توسط آستان مقدس امامین کاظمین علیهما سلام برگزار می گردد، هدایی نفیس و به صورت مالی خواهد بود.

گفتنی است، خطبه فدکیه سخنرانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مسجد النبی پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله و در جریان ماجرای غصب فدک است.

محتوای این خطبه توضیحاتی درباره مسئله فدک، بعثت پیامبر، توحید، نبوت، معاد، احکام، قرآن، و فعالیت های پیامبر اکرم و حضرت علی علیهما سلام برای گسترش اسلام، غدیرخم و همچنین عهدشکنی مردم و ماجرای سقیفه است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا