افغانستانجهان اسلام

افغانستان مرگبارترین کشور جهان

افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است.
به گزارش شیعه ویوز، نمایندگی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان در بیانیه‌ای نوشت: افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است و در عین حال دسترسی به مراقبت‌های ابتدایی پزشکی محدود شده است زیرا بسیاری از کلینیک‌ها در مناطق روستایی تعطیل شده‌اند.
این بیانیه می‌افزاید: این در حالی است که دیگر مراکز درمانی یا بسیار دور هستند و یا دسترسی به این مراکز برای بسیاری از مردم خطرناک و یا پرهزینه است.
«رابرت ماردینی» مدیر جدید کمیته جهانی صلیب سرخ که برای بررسی افغانستان به این کشور سفر کرده نیز می‌گوید که افزایش درگیری‌ها در ماه‌های اخیر وضعیت غیرنظامیان را وخیم‌تر کرده است.
ماردینی در سفر به افغانستان ضمن بررسی وضعیت ولایت‌های این کشور، در ولسوالی «اندر» ولایت «غزنی» با برخی سرکردگان طالبان نیز دیدار کرده است.
وی از آنها خواست تا دستکم حملات خود به غیرنظامیان را کاهش دهند.
مدیر کمیته جهانی صلیب سرخ اظهارداشت: این دیدار فرصت خوبی را برایم فراهم ساخت تا در نشست ژنو به حامیان مالی افغانستان درباره ضرورت کمک‌های مالی پایدار به برنامه‌های بشردوستانه‌مان توضیحات دهم.
«خوان پدرو شرر» رئیس نمایندگی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان نیز گفت که تشدید درگیری‌ها ظرفیت این نهاد برای ارائه خدمات به غیرنظامیان را متاثر ساخته و جنگ جاری و استفاده از جنگ افزارها وضعیت را دشوار نموده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا