آسیااخباربدون دستهجهانجهان اسلامعربستان سعودی

مکه و مدینه غیر قابل سکونت می شود!

به گزارش شیعه ویوز؛ نشریه “اتمسفر” فاش کرد که طبق پژوهش ها و مطالعات علمی، فاجعه طبیعی بزرگ عربستان سعودی را تهدید می ‌کند.

این نشریه در ادامه گزارش خود افزود: بر اثر این فاجعه طبیعی، هیچ کس نخواست توانست در مناطقی از سرزمین عربستان از جمله مکه زندگی کند.

در این تحقیق همچنین آمده: پیش بینی می شود تا اواسط قرن فعلی، درجه حرارت به ویژه در شهرهای ریاض پایتخت عربستان، مکه، مدینه، تبوک و جده به شدت افزایش یابد بطوری که دیگر حتی یک فرد هم نخواهد توانست گرمای این شهرهای را تحمل کند.

در ادامه این تحقیق نوشته شده: افزایش شاخص دمای بالا در ماه آگوست هر سال به دلیل بالا رفتن روند شاخص‌ دما، بر امکان سکونت و زندگی در جده تأثیر می گذارد.

طبق این گزارش، پیش‎بینی ‌ها حاکی از آن است که میزان بارندگی در منطقه وسیعی از قسمت جنوبی صحراء، کاهش قابل توجهی داشته باشد.

در همین راستا موسسه علمی منابع جهانی مستقر در واشنگتن نیز در گزارشی در این باره نوشت: انتظار می رود بسیاری از کشورهای جهان تا سال 2040 با کمبود شدید آب روبرو شوند.

در ادامه این گزارش آمده: روند فعلی نشان می دهد که زمین در حال افزایش درجه حرارت چهار یا پنج درجه سانتیگراد در پایان این قرن است، در حالی که انتظار می رود درجه حرارت در منطقه خلیج فارس در سال 2040 به 60 درجه سانتیگراد برسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا