اخبارجهان اسلام

درخواست اتحادیه کشورهای عربی از جامعه بین الملل برای جرم دانستن اهانت به پیامبر اسلام

در پی اظهارات اسلام ستیزانه «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و باز نشر کاریکاتورهای موهن نسبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله، اتحادیه کشورهای عربی در بیانیه ای از جامعه بین الملل خواست اهانت به پیامبر اسلام، اسلام و مسلمانان جرم شناخته شود.
این اتحادیه طی بیانیه ای، اصرار به اهانت به بهترین آفریده خداوند حضرت محمد صلی الله علیه و آله و بازنشر کاریکاتورهای موهن را به شدت محکوم کرد.
این بیانیه نسبت به پیامدهای فتنه افکنی و کینه های دینی هشدار داد، زیرا این مسئله گفتمان تنفر و انزجارطلبی را تغذیه می کند.
اتحادیه کشورهای عربی از جامعه بین الملل، سازمان ملل و همه سازمان های بین المللی، منطقه ای و پارلمان های جهان خواست تا در مقابل حملات مغرضانه برای اهانت به رسول اعظم صلی الله علیه و آله بایستند و اهانت به پیامبر اسلام و مسلمانان را جرم بدانند.
همچنین باید از اهانت و تحقیر ادیان و شخصیت های دینی و پیامبران جلوگیری شود.
این اتحادیه، بر ضرورت احترام به احساسات و عقاید همه مومنان در جهان و تقویت فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز تاکید نموده و سوء استفاده از آزادی بیان برای حمله به اعتقادات دینی را مردود دانست.
اتحادیه کشورهای عربی در پایان بیانیه خود آورده است: هرچند اسلام دین محبت و صلح است، اما آزادی بیان باید در مرز آزادی و حقوق و اعتقادات دیگران متوقف شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا