اخبارجهان اسلامعراق

شرکت بیست موکب از هشت کشور جهان و اقامه عزای حسینی توسط شخصیتها و علمای دینی در مراسم اربعین

بخش شعائر، موکبها و هیأتهای حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان مقدس حسینی و عباسی، از شرکت شماری از کشور های عربی و غیر عربی در اربعین حسینی خبر داد.
سید هاشم الموسوی، معاون این بخش در گفتگو با سايت رسمی آستان مقدس حسینی اظهار داشت: «بیست موکب از هشت کشور عربی و غیرعربی برای عزاداری و زیارت اربعین حسینی در سال ۱۴۴۲ق. به شهر کربلای معلّی وارد شدند.»
وی افزود: کشورهای بریتانیا، سوئد، هند، پاکستان، نیجریه، عربستان سعودی، لبنان و کویت در مراسم اربعین امسال شرکت کردند.
وی اظهار داشت که تمام این موکبها در هنگام برگزاری مراسم عزاداری، ملتزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش بوده ‌اند.»
او در ادامه گفتگوی خود توضیح داد که استان کربلای معلّی بر حسب ضوابط قانونی صادره از سوی بخش شعائر وموکبهای حسینی و هماهنگی با فرماندهی عملیات و فرماندهی پلیس، برای برگزاری مراسم زیارت اربعین امسال، از ده هزار موکب محلی در داخل عراق، استقبال به عمل آورده است.
وی گفت ، هشت هزار و هشتصد موکب خدماتی در حومه و ورودیهای بافت قدیمی شهر، نزدیک به حرم مطهر حضرت امام حسین و برادر بزرگوارشان ابوالفضل العباس (علیهما السلام) مستقر شدند و هزار و دویست موکب دیگر بر اساس جدولی که این بخش تنظیم کرده بود، به اقامه مراسم عزای حسینی پرداختند.
شایان ذکر است، علما و شخصیتهایی از طوائف و ادیان مختلف همچون مسیحیت، ایزدی، وصابئی نیز در قالب موکبهای عزاداری در مراسم اربعین 1442 به اقامه عزای حسینی پرداختند.
گفتنی است پس از اعلام دولت عراق، مبنی بر اجازه ورود هزار و پانصد زائر از هر کشور، به مناسبت برگزاری مراسم اربعین حسینی و بعد از گذشت شش ماه از بسته بودن مرزهای هوایی و زمینی این کشور در اثر شیوع ویروس کرونا، موکبهای عزاداری از دولتهای عربی و غیرعربی به کربلای معلّی وارد شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا