جهان اسلامعراق

طرح بهداشتی فوق العاده برای مراسم اربعین حسینی در کربلا

اداره بهداشت شهر مقدس کربلا از تدوین برنامه و طرح فوق‌العاده برای مراسم اربعین حسینی خبر داد که قرار است از ۱۰ روز قبل برای کنترل شیوع ویروس کرونا اجرای آن آغاز شود.
صباح الموسوی، رئیس کل اداره بهداشت کربلاء خاطرنشان کرد، این طرح شامل توزیع خودروهای امدادی و آمبولانس‌ها در نزدیکی مراکز اورژانس در مرکز شهر، آماده‌سازی ۳۸ تیم پزشکی، 7 بیمارستان دولتی و همچنین بیمارستان‌های خصوصی از جمله الکفیل، زین‌العابدین علیه السلام، امام الحجه عجل الله تعالی فرجه و العباس است که طی این دوره خدمات مجانی ارائه می‌دهند.
وی در ادامه افزود، با پزشکان نیروهای مردمی نیز برای ایجاد 6 تیم پزشکی مستقر در محورهای منتهی به شهر مقدس کربلا هماهنگی وجود دارد.
الموسوی همچنین تصریح کرد، تیم‌های پزشکی در مرکز جراحی «السیدة زینب الکبری سلام الله علیها» و همچنین ۳۵ تیم بهداشتی برای نظارت بر آب آشامیدنی و تغذیه زائران اربعین حسینی ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد، سرویس‌های نظارت بر سلامتی و آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی طی اجرای این طرح در وضعیت فوق‌العاده قرار خواهند گرفت و تیم‌های پاسخگویی سریع با هدف پیگیری موارد احتمالی مشکوک به ویروس کرونا آماده شده‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا