جهان اسلام

بیانیه بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در پی انفجارهای تروریستی در بیروت

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در بیروت ، این حملات را جنایتی بزرگ و زشت در حق بشریت و اسلام خواند.

 

 

 

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در بیروت ، این حملات را جنایتی بزرگ و زشت در حق بشریت و اسلام خواند.

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، در بیانیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه، خواستار  جدیت در خشكاندن ریشه های تروریسم و خاستگاه های فکری و مالی مدافع تروریسم شد و بیان داشت که  بی شک تفکر تکفیری وهابی سلفی، بزرگ ترین مدافع این تروریست هاست که با پشتیبانی و کمک مالی و تحت پرچم حکومت سعودی دست به این کار می زند؛ چرا که مذهب رسمی کشور عربستان سعودی، مذهب تکفیری وهابیت است و در تمامی مدرسه های عربستان، از همان ابتدای آموزش تا دانشگاه ها تدریس می گردد و برای نشر و گسترش آن، سرمایه های بی شمار و بودجه هایی کلان در مقایسه با بودجه سایر پروژه های این کشور مصرف می شود. 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی پیشنهاد داده است  تا در سطح جهانی برای مجرم شناسی تفکر وهابی سلفی،  اقدام شود و همانند حزب نازی، جریمه ای بین المللی برای آن در نظر گرفته شود. این بنیاد تاکید کرد که این کار، شدنی نیست مگر از طریق صدور حکمی از طرف شورای امنیت و سازمان ملل متحد، برای فشار آوردن بر عربستان سعودی برای ترک پشتیبانی مادی و معنوی و فکری از تروریسم.

این بنیاد، در پایان بیانیه ی خود آورده است:  فاصله گرفتن بسیاری از مسلمانان از آموزه های الهی، مانند قانون مشورت و آزادی و برادری اسلامی و امت یکپارچه؛ از مهم ترین دلایل به وجود آمدن این مشکلات است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا