جهان اسلام

مرکز پژوهشی اهل بیت علیهم السلام در داغستان

مرکز پژوهشی اهل بیت علیهم اسلام، در سال ۲۰۰۶ میلادی در شهر مخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان تأسیس شد.

 

 

مرکز پژوهشی اهل بیت علیهم اسلام، در سال ۲۰۰۶ میلادی در شهر مخاچ قلعه، پایتخت جمهوری داغستان تأسیس شد.

نوری محمد‌زاده، مدیر این مرکز، ضمن معرفی این مرکز، گفت: ، این مرکز با حمایت‌ها و کمک‌های مادی و معنوی مردمی اداره می‌شود.

وی چاپ کتب در ارتباط با معرفی مکتب اهل بیت علیهم السلام، پژوهش در ارتباط با فرهنگ شیعیان داغستان و پژوهش در مورد جنبه‌های مختلف اسلام، مسائل مذهبی، فرهنگی، تاریخی و اقتصادی اسلام به‌ویژه اسلام در روسیه را از جمله فعالیت‌های این مرکز خواند.

استاد دانشگاه دولتی داغستان اظهار کرد: تاکنون در این مرکز نزدیک به 38 کتاب در زمینه تشیع به چاپ رسیده که می توان از این میان به نهج‌البلاغه اشاره کرد، که به زبان روسی ترجمه، و به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه پایگاه اطلاع‌رسانی به زبان روسی توسط این مرکز، گفت: یکی از این پایگاه ها بزرگترین کتابخانه الکترونیکی به زبان روسی به شمار می‌رود و نزدیک به سه هزار نسخه کتاب جهت استفاده کاربران در آن بارگذاری شده است. 

نوری محمد زاده گفت: سایت دایرة‌المعارف تشیع نیز به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین منابع مقالات علمی در زمینه تشیع به زبان روسی بوده که بیش از پنج هزار مقاله در آن منتشر شده است. 

یادآور می‌شود، جمهوری داغستان که در قفقاز شمالی قرار دارد از جمله جمهوری‌های مسلمان‌نشین روسیه است که مذهب تشیع در آن ریشه‌ای عمیق و سنتی دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا