جهان اسلام

تولید دارویی جدید برای بیماران دیابتی در ایران

متخصصان و پژوهشگران قدیمی‌ترین شرکت داروسازی کشور، برای نخستین‌بار موفق به تولید پُرمصرف ترین داروی بیماران دیابتی، به صورت ترکیبی شدند.

 

 

 

متخصصان و پژوهشگران قدیمی‌ترین شرکت داروسازی کشور، برای نخستین‌بار موفق به تولید پُرمصرف ترین داروی بیماران دیابتی، به صورت ترکیبی شدند.

دکتر “فرزاد حدائق ” ، فوق تخصص بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم ، عنوان کرد: با توجه به نوع بیماری و عوارض همراه آن، بیماران دیابتی حجمی عظیم از داروهای مختلف را مصرف می‌کنند که در بسیاری از موارد تعداد زیاد داروهای مصرفی منجر به کاهش تحمل پذیری آنها و در عین حال هزینه‌های قابل توجه ماهیانه می‌شود.

شرکت داروسازی دکتر عبیدی، که پیشگام در تولید داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) در ایران بوده است، به تازگی با تولید داروی زیپمت که دو داروی سیتاگلیپتین (زیپتین) و متفورمین را در قالب یک قرص در خود جای داده است ؛ گامی نو در راستای کاهش تعداد قرص‌های مصرفی، کنترل بهتر قند خون و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران دیابتی برداشته که در زندگی میلیون‌ها بیمار دیابتی کشور ، اثراتی قابل توجه خواهد داشت.

دکتر سعید کلباسی- فوق تخصص بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم- نیز اظهار کرد: داروی زیپمت علاوه بر آثار درمانی مجزای داروهای زیپتین و متفورمین ؛ اثر مشترک این دو دارو در کنترل قند خون، یعنی کاهش تولید گلوکز در کبد را نیز تقویت می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ، موارد مصرف این دارو ، مبتلایان به دیابت نوع 2 را شامل می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا