جهان اسلام

ناامیدی دبیر کل سازمان ملل از برقراری آتش بس در یمن

با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به نواحی مختلف یمن و تداوم درگیری‌ها در این کشور، دبیرکل سازمان ملل از برقراری آتش‌بس انسانی در یمن، ابراز ناامیدی کرد.

 

 

با ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به نواحی مختلف یمن و تداوم درگیری‌ها در این کشور، دبیرکل سازمان ملل از برقراری آتش‌بس انسانی در یمن، ابراز ناامیدی کرد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از عدم پایبندی به آتش‌بس انسانی در كشور يمن  که از آغاز هفته جاری اجرایی شده، ابراز تاسف کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون گفت: “بان کی مون گرچه امید زیادی را از دست داده، اما هنوز هم به امکان برقراری آتش بس امیدوار است. به رغم ادامه حملات هوایی و درگیری‌ها در یمن، هیات‌های امداد رسان سازمان ملل و دیگر شرکایمان توانسته‌اند برخی کمک‌های حیاتی را به مردم یمن برسانند.”

وی گفت: ما تماس‌هایی با مسوولان ارشد عربستانی درخصوص آتش‌بس انسانی برقرار کرده‌ایم و تماس‌ها تا این لحظه نیز ادامه دارد.

دوجاریک گفت: ما نمی‌توانیم فرستاده سازمان ملل به یمن را به دلیل ادامه درگیری‌ها در این کشور، سرزنش کنیم. بلکه باید کسانی را که سلاح در دست می‌گیرند سرزنش کرد. ما هیچ‌گاه در دعوت به آتش‌بس عجله نکرده‌ایم و همچنان بر لزوم اجرای آتش‌بس انسانی تاکید می‌کنیم.

اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن نیز تاکید کرد به تعهداتی از سوی طرف‌های درگیر یمنی درخصوص آتش‌بس انسانی دست یافته است.

تلاش دولت مستعفی یمن برای فریب اذهان عمومی

عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهور مستعفی یمن نیز مدعی شده که با عربستانی‌ها درخصوص آتش‌بس انسانی صحبت کرده است.

این اظهارات منصور هادی در حالی ایراد شده که دولت مستعفی یمن به طور رسمی موافقت خود را با این آتش‌بس اعلام نکرده و حتی از ائتلاف عربی به رهبری عربستان نخواسته که حملات به یمن را متوقف کنند و با این حال درگیری‌های مسلحانه در یمن همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل، آغاز آتش‌بس انسانی در یمن را  از نیمه شب جمعه گذشته اعلام کرده ، و قرار است که تا عید فطر ادامه داشته باشد. آتش بسی که از سوی سعودی ها رعایت نشده است.

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/15/001.mp4{/mp4remote}

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا