جهان اسلام

طرح نابودی شهرهای شیعه نشین سوریه ، از سوی رهبر تروریست ها

“زهران علوش” ، سرکرده گروه تروریستی “جیش الإسلام” ، از دیگر گروه های تروریستی خواست به گروهک او کمک کنند تا به تعبیر او محاصره “غوطه” شکسته شود.

 

 

“زهران علوش” ، سرکرده گروه تروریستی “جیش الإسلام” ، از دیگر گروه های تروریستی خواست به گروهک او کمک کنند تا به تعبیر او محاصره “غوطه” شکسته شود.

“زهران علوش” سرکرده گروه تروریستی “جیش الإسلام” پیشنهاد داد:  برای اعمال فشار بر سوریه در ریف دمشق، چهار شهر شیعی در شمال سوریه یعنی “نبل، الزهرا، کفریا و الفوعه” نابود شوند.

وی در ادامه از “جیش الفتح” در “ادلب” خواست که به پایگاه های نظامی سوریه حمله و آن را محاصره کند و سپس پایان محاصره آن را مشروط به پایان محاصره غوطه در حومه دمشق اعلام نماید.

 سرکرده سنی های تند روی جیش الاسلام، در ادامه به تعبیر خودش پیشنهاد آسان تری داد:  که چهار شهر شیعی در شمال سوریه یعنی “نبل، الزهرا، کفریا و الفوعه” از صحنه وجود حذف شوند . خودش نیز برای شرکت در این عملیات اعلام آمادگی کرد و این کار را اهرم فشار بسیار خوبی برای پایان

محاصره غوطه دانست.

علوش همچنین به گروهک تروریستی داعش و ابوبکر بغدادی( سرکرده آن) نیز حمله کرد و گفت: شما مرکز دروغ و نفاق هستید و سر همه شما را از تن جدا خواهیم کرد.

صد هزار شیعه محاصره شده در شهرهای نبل و الزهرا در ریف حلب شمالی و شهر الفوعه  و کفریا در ریف ادلب شرقی؛ از کمبود آب و غذا و دارو رنج می برند و ارتش سوریه تنها به صورت محدود و با هلی کوپتر به این شهر ها کمک رسانی می کند.

با توجه به جمعیت مظلوم شیعیان در این شهرها ، بیم آن می رود که یک هولوکاست شیعی در این منطقه روی دهد.

 

{mp4remote}http://cdn.ihtv.co/shiawaves/2015/07/14/002_%28new%29.mp4%28new%29.mp4{/mp4remote}

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا