جهان اسلام

تشکیل کمیته های ترور رهبران اعتراضات مردمی، در عربستان

وزارت کشور عربستان ، با هدف اجرای طرح  ” از بین بردن فعالان شرکت کننده در اعتراض های مردمی در استان قطیف ” ، اقدام به راه اندازی تیم های امنیتی کرده است

 

وزارت کشور عربستان ، با هدف اجرای طرح  ” از بین بردن فعالان شرکت کننده در اعتراض های مردمی در استان قطیف ” ، اقدام به راه اندازی تیم های امنیتی کرده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه العالم ، به نقل از سایت خبری «مرآه الجزیره»، یک منبع آگاه اعلام کرد : محمد بن نایف (ولیعهد و وزیر کشور عربستان) به طور مستقیم به عنوان ناظر بر تشکیل کمیته های امنیتی و پی گیری روند عملکرد آنان تعیین شده است.

منبع یاد شده افزود : چندین جلسه با حضور سران امنیتی در استان قطیف، تشکیل شده که هدف آن هماهنگی و تعیین چارچوبی است برای نحوه فعالیت کمیته های امنیتی ترور فعالانی که در اعتراض های مردمی شرکت می کنند، و اسامی آنان در فهرست 23 شخص تحت تعقیب قرار دارد.

درهمین حال، خبرهای غیررسمی از بازداشت عده ای از افراد منسوب به وزارتخانه های کشور و دفاع عربستان، از جمله یک مسؤول ارشد بلندپایه امنیتی از اهالی شهر الخبر در شرق عربستان، حکایت دارد  و گفته می شود که این افراد در انفجارهای تروریستی در منطقه القدیح در استان قطیف و در شهر الدمام در منطقه العنود، دست داشته اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا