جهان اسلام

تخریب بنای امام زاده ی معروف در ایران، توسط افراد ناشناس

ساختمان یک امام زاده ، به نام  امام زاده سید عبدالله علیه السلام، در شهر بم از توابع استان کرمان در کشور ایران ، با لودر تخریب شد

 

ساختمان یک امام زاده ، به نام  امام زاده سید عبدالله علیه السلام، در شهر بم از توابع استان کرمان در کشور ایران ، با لودر تخریب شد.

مرقد این امام زاده ی عظیم الشأن ، که برادر امام رضا علیه السلام است، در روستای نارتیچ  ، و در هفت کیلومتری شرق شهر بم قرار دارد و از احترام خاصی در نزد اهالی روستای نارتیچ برخوردار است.

بنای این امام زاده نیز اثری شاخص و بی همتا در جنوب شرق ایران  و در محدوده میراث جهانی بم به شمار می‌آمد ، و به داشتن نقاشی‌های بسیار زیبای زیر گنبدخانه‌، شهرت داشته و به دلیل واقع شدن در محدوده میراث جهانی بم، یکی از آثار جهانی ایران به شمار می رفت.

ساختمان این امام زاده ، در تاریخ دوم خرداد ماه سال جاری به علتی نا معلوم  و با لودر تخریب شد و پس از گذشت حدود دو هفته ، مسئولین امر از تخریب آن اطلاع پیدا کردند.

گفتنی است سازمان میراث فرهنگی، طی بیانیه ای اعلام کرده  که از طریق مراجعه به مقامات قضایی کشور ایران عامل یا عاملین این فاجعه را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

هنوز هیچ شخصی در رابطه با این فاجعه بازداشت نشده و فقط بنای تخریب شده این امام زاده محترم ، برای اهالی روستای نارتیچ باقی مانده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا