جهان اسلام

تصمیم ویژه شیعیان بحرین برای محافظت از اماکن مذهبی

شیعیان بحرین تصمیم گرفتند برای دفاع از مساجد و حسینه ها در برابر حملات احتمالی تروریست های تکفیری و سنی های تند رو ؛  کمیته های مردمی تشکیل دهند

 

شیعیان بحرین تصمیم گرفتند برای دفاع از مساجد و حسینه ها در برابر حملات احتمالی تروریست های تکفیری و سنی های تند رو ؛  کمیته های مردمی تشکیل دهند .

به نقل ا ز”منامه پست”، جوانان شیعه منطقه النویدرات در شهر منامه ، پایتخت بحرین ، با حمایت از تشکیل کمیته های مردمی به منظور حمایت از مساجد، حسینیه ها و اجتماع های دینی با هدف جلوگیری از خطرهای احتمالی ؛  بر ضرورت پرهیز این کمیته ها از هرگونه رویکرد یا فعالیت سیاسی، و  تمرکز واختصاص فعالیت آن ها برای حمایت از مناطق تاکید کردند.

گفتنی است پس از انفجارهایی که در مساجد شیعیان عربستان توسط سنی های تند رو صورت گرفت ، و درخواست  شیعیان  مناطق شیعه نشین عربستان برای بر عهده گرفتن تأمین امنیت  اماکن شیعی ؛  شیعیان بحرین نیز درپی عملی ساختن چنین تصمیمی برآمدند .

به گفته جوانان شیعه بحرین، مزدورانی موسوم به پلیس جامعه، از طرف آل خلیفه، در محوطه و اطراف حسینیه ها و مساجد شیعیان مستقر هستند.

لازم به ذکر است حکومت آل خلیفه بر خلاف کشور همسایه ، خود به صورت مستقیم وارد عمل شده و  به خراب کردن اماکن مذهبی شیعیان از جمله مساجد، اقدام می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا