جهان اسلام

هشدار نماينده آيت الله العظمى شيرازى به رژيم سعودى در پى حمله به مسجد شيعيان استان قطيف

پس از انفجار خونین در مسجد امام علی علیه السلام ، در شرق عربستان سعودی، ساکنان منطقه القدیح در شهر القطیف؛ در تظاهراتی گسترده،   اين جنایت ددمنشانه را محکوم کردند.

در این تجمع اعتراض آمیز، خیل کثیری از شیعیان مظلوم عربستان، به همراه خانواده های شهدای این انفجار تروریستی حضور داشتند.

روز جمعه  گذشته، یک سنی افراطی  در حرکتی غیر انسانی، خود را در میان شیعیان نمازگزار و مظلوم عربستان، در مسجد امام علی در منطقه قدیح استان قطیف منفجر کرد.

به گفته سایت القطیف، تعداد شهدا و مجروحان این جنایت به بیش از یکصد و پنجاه نفر رسيده است.

در واکنش به این حرکت غیر انسانی،  “حجت الاسلام والمسلمین حاج سید طاهر الشمیمی” نماینده آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در قطیف؛  با حضور در مسجد امام علی علیه السلام ـ که اين اقدام تروریستی در آن صورت گرفته بود ـ طی سخنانی عملیات سنی های تندرو را به شدت محکوم کرد.

{mp4remote}http://www.shiawaves.com/persian/images/2015/05/25/namayande-shirazi.mp4{/mp4remote}

وی خطاب به مسئولان سعودی اظهار داشت: 

در صورتی که حاکمیت نتواند یا نخواهد امنیتِ شیعیانِ قطیف، احساء و دیگر شهرهای منطقه ی شرقی کشور را تأمین کند، برای تشکیل نیروهای مردمی، از مردم دعوت خواهد شد تا مانند نیروهای ملیِ دلاور عراق، از جان ها و مقدسات حفاظت کنند تا امنیت مناطق محل سکونت پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام فراهم آید.

خانواده های داغدار و ديگر شیعیان نیز با تشییع پیکر مطهر شهدای این اقدام تروریستی، و با فریاد (لبیک یا حسین)،  اعتراضات خود را اعلام کردند.

در این تظاهرات که هزاران نفر از شیعیان قطیف و دیگر شهرهای شیعه نشین منطقه شرقی عربستان حضور داشتند مراتب اعتراض و انزجار این شیعیان نسبت به اعمال و تفکرات سنی های تند رو و وهابیون اعلام شد.

لازم به ذکر است با توجه به شرایط خاص  عربستان سعودی ، و نظارت های دقیق بر عبور و مرور در مرزها و همینطور  رفت و آمدها در شهر ها ؛  حضور یک عامل انتحاری تکفیری میان نمازگزاران شیعه در ایام شادی در ماه شعبان سوال برانگیز است.

به نوشته ويكيپديا ، بیش از چهار میلیون نفر از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می دهند که اکثر آنها در استان شرقی و اطراف مناطق نفتی این کشور زندگی می‌کنند.

اما حکومت سعودی ، ضمن پایمال کردن حقوق شیعیان عربستان ،  با آنان مانند شهروندان درجه دو رفتار می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا