جهان اسلام

برپايى طرح جهانى اهداى خون در ولادت امام حسين عليه السلام و استقبال گسترده شيعيان

با فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین علیه السلام، طرح جهانى اهداى خون ، با استقبال گسترده شيعيان در نقاط مختلف دنيا رو به رو شد. از طرفى تقارن شب ولادت امام حسين عليه السلام با شب زيارتى آن حضرت ، زمینه ساز شركت بسیاری از زائران كربلاى معلى در اين طرح جهانى شد

 

با فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین علیه السلام، طرح جهانى اهداى خون ، با استقبال گسترده شيعيان در نقاط مختلف دنيا رو به رو شد. از طرفى تقارن شب ولادت امام حسين عليه السلام با شب زيارتى آن حضرت ، زمینه ساز شركت بسیاری از زائران كربلاى معلى در اين طرح جهانى شد.

گزارش دارد

طرح هاى جهانی امام العطاء (امام بخشندگی) و امام الحياة (امام زندگی) ، با حضور پرشور عاشقان و ارادتمندان به امام حسین علیه السلام همزمان، در اقصى نقاط دنیا برگزار شد.

اين طرح ها در پی رهنمود های آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی مبنی بر ترویج جهانی فرهنگ اهدای خون، در سالگشت میلاد امام حسين عليه السلام برگزار شدند.

طرح اهداى خون ، در کشورهایی متعدد از جمله عربستان ، عمان ، کویت ، لبنان و دیگر کشور های اسلامی به طور همزمان در حال اجراست.

شایان ذکر است ، خون هاى اهدا شده در كربلاى معلى براى نیرو های مردمی و مدافعین از عتبات عالیات عراق ارسال خواهد شد.

گفتنی است اکثر  شرکت کنندگان در این طرح, در روز عاشورا نیز با برپایی مراسم عزاداری و قمه زنی، با خون خود، شعائر حسینی را  ماندگار و تثبیت می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا