جهان اسلام

ششمین هفته تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن، و ناکامی شورای امنیت در ایجاد آتش بس

شورای امنیت، در حالی در تصویب قطعنامه ای درباره بحران انسانی یمن ناکام ماند که تجاوز ائتلاف سعودی ضد این کشور، وارد ششمین هفته شده است

 

شورای امنیت، در حالی در تصویب قطعنامه ای درباره بحران انسانی یمن ناکام ماند که تجاوز ائتلاف سعودی ضد این کشور، وارد ششمین هفته شده است.

شورای امنیت برای متوقف کردن درگیری ها یا اعلام آتش بس برای رساندن کمکهای بشردوستانه به مردم یمن، جلسه فوق العاده تشکیل داد.

سازمان ملل متحد نیز از متجاوزان خواسته بود از هدف قرار دادن بیمارستان ها خودداری کنند و سوخت رسانی را بار دیگر دایر کنند زیرا نبودِ سوخت، سازمان برنامه جهانی غذا را ناچار کرد توزیع مواد غذایی در شماری از مناطق یمن را متوقف کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز پنج شنبه از همه طرف ها خواست که اجازه دهند سازمان های بشردوستانه در کمال امنیت برای امدادرسانی به ساکنان یمن دست به کار شوند.

از سوي ديگر نويسنده و روزنامه نگار معروف عرب “عبدالباری عطوان” در مطلبی در روزنامه “رأی الیوم” نوشت:

از آغاز عملیات “توفان قاطعیت” یک ماه گذشت، بدون آنکه اکثر اهداف آن محقق شود؛ عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی) هنوز در تبعیدگاه باشکوه خود در عربستان به سر می برد و امیدها برای پر شدن جای او توسط نماینده‌‌اش “خالد بحاح” راه به جایی نبرده است. مهمتر از همه این است که “ائتلاف الحوثی – صالح” (ارتش و انقلابیون یمن) هنوز در حال پیشروی در استانهای جنوبی است و جبهه جدیدی را در مرزهای عربستان سعودی و یمن می گشاید، و این جنگ هر روز که می گذرد، به جنگ فرسایشی تبدیل می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا