جهان اسلام

تقاضای ساکنان دو روستای محاصره شده در سوریه ، برای نجات از خطر تروریستها

اهالي دو روستای الفوعه و كفريا در حومه شهر ادلب سوريه، از مجامع بین المللی خواستند فورا برای شکستن محاصره این دو روستا و رهایی مردم از دست گرو های تروریستی اقدام کنند

 

اهالي دو روستای الفوعه و كفريا در حومه شهر ادلب سوريه، از مجامع بین المللی خواستند فورا برای شکستن محاصره این دو روستا و رهایی مردم از دست گرو های تروریستی اقدام کنند.

اهالی اين دو روستا همچنین درباره خطر وقوع كشتار جمعی مردم در اين دو روستا، در صورت تداوم وضعيت فعلي هشدار دادند.

شماری از اهالی روستاهای الفوعه و كفريا گفتند: مردم اين دو روستا از محاصره شديد چهارساله رنج مي برند كه در برهه اخير بر شدت آن افزوده شده است.

آنها افزودند: محاصره بعد از كنترل گروههاي مسلح تروريستي جبهه النصره و احرار الشام بر چند منطقه در استان ادلب تشديد شده است. اين عناصر به طور گسترده از سلاح هاي ارسالي از تركيه و عناصر پشتيباني اعزامي از اين كشور بهره مي برند.

به گفته شاهدان، ساکنان روستاهاي الفوعه و كفريا با كمبود شديد مايحتاج و نيازهاي ضروري زندگي و در صدر آن مواد غذايي و قطع آب و برق، گاز، بنزين، گازوئيل و شبكه مخابراتي مواجه هستند.

علاوه بر آن، مردم از شيوع بيماريها به علت كمبود شديد دارو و مراكز مجهز براي درمان شهروندان رنج مي برند زيرا صدها نفر از آنان هدف حملات خمپاره اي روزانه گروههاي تروريستي به محله هاي مسكوني قرار دارند.

دو روستاي الفوعه و كفريا با بيش از 40 هزار نفر جمعيت از چهار سال پيش در برابر ديدگان جامعه جهاني و حمايت برخي كشورهاي عربي و منطقه از عناصر مسلح در محاصره قرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا