جهان اسلام

ادامه حملات عربستان عليه يمن و پاسخ حوثى ها به اين حملات

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شمار حملات هوایی عربستان به اين كشور را  بالغ بر سه هزار وصد و بیست حمله از زمان آغاز آنها اعلام كرد

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شمار حملات هوایی عربستان به اين كشور را  بالغ بر سه هزار وصد و بیست حمله از زمان آغاز آنها اعلام كرد.

سرهنگ شرف غالب لقمان در یک گفتگوی مطبوعاتی در صنعا بيان داشت : حملات سعودی ها نسبت به مرحله اول مخرب تر و بی رحمانه تر شده است؛ اما عدالت در راه است و باید این حملات پاسخ داده شود.

وی افزود:تا کنون 2992 حمله به مواضع غیرنظامی صورت گرفته و میانگین خسارتهای اقتصادی به بیش از 40 میلیارد دلار رسید و همچنین خسارت بازرگانان به بیش از 8 تریلیون ریال یمنی است.

از سوي ديگر جمال بن عمر نماینده اسبق سازمان ملل در امور یمن در یک كنفرانس مطبوعاتی گفت: گروه های يمنی در آستانه يك توافق سياسي بودند اما عمليات نظامي ارتش سعودي عليه يمن باعث پيچيده شدن روند سياسي و از بين رفتن مذاكرات و نتايج آن شد.

لازم به ذکر است که حملات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد و طی آن استان های صعده، الحدیده، صنعا، عدن و الحجه مورد هدف قرار گرفته اند.

همچنین مناطق شمال صعده هدف گلوله باران توپخانه ای و حملات موشکی قرار گرفت.

با این حال پیشروی های ارتش و کمیته های مردمی یمن به خصوص در استان مأرب تروریست ها و طرفداران عبد ربه رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را با مشکل مواجه کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا